کد خبر: ۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۲

نقرس، بیماری شایع ثروتمندان

 نقرس ناهنجاري دردناکي است که موجب التهاب مفاصل و بروز آرتريت حاد مي شود.مفاصل آسيب ديده در اين بيماري متورم و دچار دردبسيار مي شوند.

از علل ايجاد نقرس توليد بيش از حد اوريک اسيد در خون است. اين بيماري در گذشته موسوم به بيماري افراد ثروتمند بو د و در دهه هاي اخير ابتلا به آن بيشتر شايع شده است و علت آن بيشتر مربوط به غذايي است که مصرف مي کنيم. در حال حاضر در کشورهاي غربي 2 درصد از مردم دچار نقرس هستند و اين تعداد رو به افزايش است.

در واقع شمار رو به افزايش اين بيماري در جوامع غربي ناشي از سبک غذايي آن منطقه است. در اين مناطق مصرف گوشت، فروکتوز و الکل بالاست که موجب توليد اوريک اسيد دربدن مي شود. اوريک اسيد زياد در بدن باعث توليد اورات در مفاصل و تاندون ها مي شود که همين امر باعث ايجاد درد در اين بيماري مي شود.

اوريک اسيد چيست؟
اوريک اسيد از تجزيه پورين که از پروتئين ايجاد مي شود، حاصل مي شودهم چنين کمي اوريک اسيد ناشي از تجزيه سلول ها است، اما پروتئين عامل اصلي توليد اوريک اسيد است. اين ماده از طريق کليه ها دفع مي شود اما چنانچه مقدار آن زياد باشد اين امر محقق نمي شود.

راهکار جلوگيري از نقرس چيست؟
برخي مواد غذايي وجود دارند که از بروز نقرس جلوگيري مي کنند، سبزيجاتي که پورين کمي دارند مانند چغندر، خيار، کرفس، کاهو و سيب زميني که مي توانند کاهش سطح اسيد اوريک خون کمک کنند.

يک روش ساده و سريع و خوشمزه براي استفاده از تمامي اين سبزيجات ، نوشيدن آنهاست.آب خيار تازه مي تواند سلامتي شما را تضمين کند و از التهاب مفاصل جلوگيري کند.

نوشيدني شگفت انگيز براي درمان نقرس
با استفاده از 1 خيار متوسط ، يک قطعه ليمو، کمي ريشه زنجبيل و دو ساقه کرفس مي توانيد اين نوشيدني شگفت انگيز را درست کنيد . در ابتدا مطمئن شويد مواد مورد استفاده کاملا شسته و تميز باشند، سپس خيار و کرفس را به قطعات کوچک برش دهيد تا به راحتي با هم ترکيب شوند و نيمي از آب ليمو را هم به آن اضافه کنيد حال بخشي از ريشه زنجبيل را هم به اين ترکيب اضافه کرده و با استفاده از مخلوط آنها را با هم ترکيب کنيد.

استفاده يک الي دو بار در روز از اين نوشيدني تا هنگامي که علايم بيماري از بين برود ، توصيه مي شود البته بهتر است نوشيدن اين ترکيب تداوم داشته باشد تا در آينده علايم بيماري بروز نکند.