کد خبر: ۸۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۵
مشاور رئيس جمهور خبر داد:

جبران کسري بودجه هدفمندي يارانه‌ها در مرحله سناريو نويسي است

  مشاور رئيس‌جمهور در امور اقتصادي در پاسخ به اين سوال که دولت چه سناريوهايي براي جبران کسري بودجه هدفمندي يارانه‌ها در سال ۹۴ دارد؟ اظهار داشت: انشاءالله بعد از نهايي شدن حتماً نتايج اعلام مي شود ولي هنوز بررسي ها تمام نشده است.

مسعود نيلي در پاسخ به اين سوال که دولت چه سناريوهايي براي جبران کسري بودجه هدفمندي يارانه‌ها در سال 94 دارد؟ اظهار داشت: انشاءالله بعد از نهايي شدن حتماً نتايج اعلام مي شود ولي هنوز بررسي ها تمام نشده است.
وي درباره تعداد سناريوهاي درحال بررسي و همچنين اينکه آيا تمرکز دولت بر افزايش قيمت حامل هاي انرژي خواهد بود يا حذف دهک‌هاي بالاي درآمدي نيز گفت: اجازه دهيد بعد از جمع بندي نهايي نتايج از سوي آقاي نوبخت اعلام شود.
مشاور رئيس‌جمهور در امور اقتصادي در ادامه در ارتباط با نقدهاي کارشناس‌هاي اقتصادي مبني بر ضرورت توقف سير نزولي تورم در نرخ فعلي و تمرکز بر تقويت رشد اقتصادي و ايجاد رونق اظهار داشت: اينکه مي گويند تورم به هسته سخت رسيده به منظور اين نيست که اولويت کاهش تورم رسيدن تا نرخ 15 درصد بوده و از 15 درصد به بعد بايد مسير را تغيير داد.
نيلي ادامه داد: بلکه منظور اين است که دشواري کاهش تورم وقتي به ارقامي مي رسد که در بلند مدت لنگر دارد خيلي بيشتر از تورم هاي خيلي بالاست. به عنوان نمونه تورم 100 درصد را به راحتي مي توان به 50 درصد رساند و به دنبال آن 50 درصد را سخت‌تر مي توان به 20 درصد کاهش داد.
وي با بيان اينکه نوع تورم در ايران تورم مزمن است،‌ تصريح کرد: به همين دليل کاهش بخش بلند مدت تورم سخت‌تر است منتهي کاهش تورم به نفع رشد و توليد است نه اينکه به ضرر آن تمام شود.
مشاور رئيس‌جمهور در امور اقتصادي همچنين تأکيد کرد: کاهش تورم باعث مي شود تعديل‌هاي اقتصاد کمتر شود و اين به نفع رشد اقتصادي خواهد بود؛ بنابراين هدف کاهش تورم خوب است.
*تسنيم