کد خبر: ۸۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۴

وحشت از زلزله مردم خرم آباد را به خيابانها و پارکها کشاند

  در پي وقوع زلزله چهار و سه دهم ريشتري پنجشنبه شب در خرم آباد مرکز استان لرستان مردم اين شهر ديشب را در خيابانها و پارکها سپري کردند.

در ساعت 22 و 24 دقيقه و 9 ثانيه زلزله اي به بزرگي چهار و سه دهم درجه ريشتر در عمق چهار کيلومتري زمين در خرم آباد رخ داد.

شدت اين زمين لرزه به حدي بود که به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنيه 5 روستاي جنوب شهرستان دچار خسارت جدي شده است.

بلافاصله پس از وقوع اين زمين لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تيم هاي امدادي در آماده باش کامل قرار گرفتند.

در اين جلسه استاندار لرستان به نيروهاي هلال احمر، آتش نشاني، اورژانس 115، مراکز درماني و بيمارستاني ، ارتش، سپاه، فرمانداري و شهرداري ها و ساير اعضاي ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمين لرزه هاي احتمالي آينده برنامه ريزي دقيق داشته و تا 48 ساعت آينده حالت آماده باش باشند.

مدير کل ستاد بحران لرستان لحظاتي پيش به ايرنا گفت : تاکنون 12 پس لرزه به ثبت رسيده که اين امر موجب شده مردم منازل خود را ترک کرده و شب را در کوچه و خيابان سپري کنند.

رضاي آريايي اظهار داشت: با توجه به اينکه زمين لرزه در عمق چهار کيلومتري رخ داده و از نوع زمين لرزه هاي سطحي بوده، بسياري از شهروندان و اهالي روستاهاي اطراف شهر اين زلزله را احساس کرده و دچار وحشت شده اند.

وي تصريح کرد: تاکنون گزارشي مبني بر وقوع تلفات جاني دريافت نشده اما منازل مسکوني روستايي به دليل خشتي و گلي بودن دچار خسارت و آسيب در درجات مختلف شده اند.
*ايرنا