کد خبر: ۸۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۲

حاج علي کفاشيان نامه را امضا کن که نگويند فلسطين را به بلاتر و شيخ فروختي

 مازيار ناظمي با اشاره به اينکه علي کفاشيان نامه حمايت از فلسطين را امضاء نکرده ، او را متهم کرد به کم کاري در دفاع از مردم فلسطين.

فدراسيون فوتبال فلسطين به 207 فدراسيون ملي عضو فيفا نامه زده و با تشريح جزئيات اقدامات نژادپرستانه اسرائيلي ها از اعضا خواسته تا با درخواست اين کشور براي تعليق فوتبال اين رژيم غاصب موافقت کنند. آنها البته تا به حال 3 بار ديگر هم از پي چنين تصميمي بودند اما هر بار بلاتر در نقش ميانجي مانع از رفتن طرح به صحن علني مجمع فيفا شده بود. اين بار هم يار نزديکش شيخ احمد کويتي در تهران گفت که مشکل حل شده و اسرائيلي ها تعهد داده اند ديگر از اين کارها نکنند. حتي بلاتر اين بار به دنبال طرح عجيب برگزاري بازي بين دو تيم است که با مخالفت هاي بسياري روبرو مي شود.

در اين بين ايران يکي از کشورهايي است که نامه درخواست همکاري فلسطيني ها را گرفته اما برايش پاسخي نداده اميد جمالي رئيس کميته بين الملل فدراسيون فوتبال اين موضوع را تائيد کرده است. البته حتي اسرائيلي ها هم براي بسياري از کشورهاي دنيا اين نامه را فرستادند اما فدراسيون ايران دريافت چنين نامه اي را تکذيب مي کند.بي جواب ماندن نامه فلسطيني ها از سوي فدراسيون ايران را شايد به اين بهانه که پيشتر همين فدراسيون قبل از جام ملتها به بهانه هاي سياسي و در حمايت از معارضان سوري ، بازي با ايران را يک طرفه فسخ کرده بود، بتوان توجيه کرد .

با اين وجود کفاشيان متهم است که به دلايل ديگري به نامه فلسطيني ها جوابي نداده است. دليلي که اين بار مازيار ناظمي مسئول روابط عمومي وزارت ورزش رسانه اي اش کرده است:«حاج علي زودتر جواب نامه فلسطيني ها را بده تا نگويند براي شيخ و بلاتر ، فلسطين را فروختي.» راي آوردن طرح مورد نظر فلسطيني ها در صحن علني مي تواند شکستي بزرگ براي بلاتر باشد و حتي شانس او را در رقابت با تک رقيب باقي مانده براي آينده فوتبال دنيا يعني شاهزاده علي اردني کم کند.

*خبرآنلاين