کد خبر: ۸۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۱

سردار حاجي‌زاده: بازرسي از مراکز نظامي و دفاعي جاسوسي رسمي است/ پاسخ ما «سرب داغ» است

 فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در ديدار وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران گفت: اجازه بازرسي از مراکز نظامي و دفاعي و پيرامون آن را به هر عنواني نداده و درخواست غربي‌ها را درخواست جاسوسي رسمي از ايران مي‌دانيم.

همزمان با ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران و نمايندگاني از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ستاد کل نيروهاي مسلح، ارتش جمهوري اسلامي و نيروي انتظامي با سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ديدار کردند.

در اين ديدار که در ستاد فرماندهي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد، سردار حاجي‌زاده با گراميداشت سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و روز پاسدار و خير مقدم به ميهمانان خارجي و داخلي، اظهار داشت: براي آحاد پاسداران جاي بسي افتخار و مباهات است که در مقام و مسئوليت پاسداري از انقلاب اسلامي به بزرگ پاسدار اسلام و پيشواي آزادگان جهان اسلام حضرت امام حسين (ع) اقتدا کرده‌اند.

وي با اشاره به مقاومت و ايستادگي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثي و سپس رويارويي پيروزمندانه با توطئه‌هاي رنگارنگ نظام سلطه و استکبار طي سال‌هاي پس از جنگ تحميلي افزود: ملت بزرگ ايران با الهام از سيره عملي سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و وفاداري نسبت به پيماني که با خون شهدا بسته‌اند، با اطاعت از ولي فقيه و زعامت حضرت امام خميني (ره) و جانشين صالح و شايسته ايشان مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) مسير جهاد، مقاومت و ايستادگي در برابر مستکبران را تا پيروزي نهايي ادامه خواهد داد.

سردار حاجي‌زاده در ادامه با تبيين تحولات جهاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي که با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي مرحله نويني در معادله قدرت پديد آمد، گفت: بعد از فروپاشي شوروي، فرصت پياده‌سازي تئوري نظم نوين جهاني براي آمريکا مهيا شد، اين تئوري بر پايه فرهنگ تماميت خواهي و سلطه‌طلبي بنا شده است.

وي با بيان اينکه «اساس اين ايده ايجاد دهکده بزرگ جهاني به رهبري آمريکا استوار شده است»، افزود: آمريکا بر اساس اين اصول، کليه برنامه‌ها و اهداف راهبردي خود را براي حفظ و استمرار قواعد جهان تک قطبي قرار داده است.

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه تأکيد کرد: امروز، هر حکومتي، فارغ از هر نوع گرايش ديني و اعتقادي، اگر منافع ملي خود را، هم جهت با منافع سلطه‌طلبانه غرب، به سرکردگي آمريکا، تعريف نکرده باشد و در مقابل آمريکا کرنش نکند با اِعمال سياست‌هاي تحريم، مهار، تعدي و تجاوز و تضييع حق حاکميت مواجه خواهد شد و اين نسخه ثابت استکبار غرب براي کشورها است.

سردار حاجي‌زاده با ارائه تصويري از وضعيت امروز منطقه خاطرنشان کرد: چند سالي است منطقه استراتژيک غرب آسيا و بخش‌هايي از شمال آفريقا شاهد ناامني، خون‌ريزي و کشتار مردم بي‌گناه و جنگ‌هاي خانمان‌سوز توسط گروه‌هاي تروريستي تکفيري و داعش شده است و هر روز نيز دامنه اين جنگ‌ها توسعه پيدا مي‌کند.

وي افزود: در چنين وضعيتي علاوه بر نابودي زيرساخت کشورها، کودکان، زنان، افراد پير، جوانان، شيعه و سني، مسيحي و غير مسيحي، ايزدي، کُرد و غيره با مليت‌هاي مختلف در اين منطقه قتل عام شده و زنان و دختران به بردگي جنسي برده مي‌شوند.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به عقايد انحرافي و ضداخلاق و ضد دين گروهک‌هاي تروريستي تکفيري گفت: اين گروه‌ها با افکار الحادي، قارچ گونه در منطقه در حال رشد هستند و اين ويروس خطرناک 80 کشور را تاکنون آلوده کرده است، اعتقادات و اقدامات آنها بر هيچ دين و آئيني و حتي منطق بشر اوليه بدوي منطبق نيست.

سردار حاجي‌زاده افزود: آنها انسان زنده را به آتش مي‌کشند، قلب آدم مرده را از قبر بيرون کشيده و به دندان مي‌گيرند، در کوچه و بازار، مسجد، مناطق جمعيتي حرکت‌هاي انتحاري انجام مي‌دهند و بي‌گناهان را مي‌کشند.

وي با بيان اينکه «گروهک‌هاي تروريستي تکفيري و داعش در جايي جنگ داخلي و برادر کُشي راه مي‌اندازند و در جاي ديگر با بسيج مدرن‌ترين تسليحات به جنگ مردمي بي‌دفاع مي‌روند و شب و روز بر سر آنها اقسام بمب‌ها را مي‌ريزند»، سؤال کرد: اين جنگ‌هاي ويرانگر با رهبري چه قدرت‌هايي و با چه اهدافي انجام مي‌شود؟ شکل‌دهي، هدايت و مديريت تروريسم از نوع دولتي و افسار گسيخته آن مبتني بر اهداف سياسي و اعتقادي افراط گرايانه و ويرانگر از چه مبدأيي هدايت مي‌شود؟

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: امروز پشت صحنه اين همه ويران‌گري‌ها آشکار و براساس اقرار خود آنها واضح و شفاف شده است که تحت حمايت چه کشورها و دولت‌هايي قرار دارند.

اين مقام عالي‌ر‌تبه نظامي تصريح کرد: صحنه گردان اصلي اين جنايات آمريکا است. آمريکايي‌ها با طرح انگليسي - صهيونيستي و پول کشورهاي منطقه و در رأس آنها عربستان سعودي به دنبال منافع شومي هستند که دير يا زود خود آنها را نيز در اين باتلاق گرفتار خواهد کرد.

سردار حاجي‌زاده با اشاره به اينکه «در اين عرصه وحشي‌گري افسار گسيخته هيچ کشوري در حاشيه امن قرار نمي‌گيرد و قطعاً به نوعي از عوارض اين اقدام تأثير مي‌پذيرد»، افزود: آمريکا به دنبال گسترش جنگ نيابتي در منطقه است و با عوام فريبي، ائتلاف ضد داعش راه مي‌اندازد ولي به طور علني مي‌گويد ما به دنبال نابودي داعش نيستيم، ما بحران را مديريت مي‌کنيم. اين در حالي است که در صحنه عراق شاهد بار ريزي با هواپيما و انواع کمک‌رساني به داعش هستيم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سياهه دشمني‌هاي آمريکا عليه نظام و ملت ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران طي 37 سال گذشته انواع طرح‌هاي ضد بشري نظام سلطه به رهبري آمريکا را تجربه کرده است و اقدامات تروريستي، ناامن‌سازي، انفجارات، زدن شهرها با خمپاره تنها بخشي از اقدامات خصمانه‌اي است که توسط گروهک‌هايي که امروزه خارج‌نشين هستند و بعد از سه دهه همچنان توسط آمريکا و برخي از کشورهاي اروپايي حمايت مي‌شوند، در اين سال‌ها در کشور ما به مرحله اجرا در آمده است.

وي افزود: اين گروه‌هاي تروريستي بيش از 16000 نفر از مردم بي گناه ايران را شهيد کرده‌اند. ما آموخته‌ايم چگونه امنيت ايران را حفظ کنيم. ما آموخته‌ايم در مقابل گروه‌هاي تکفيري، تروريستي، ضد بشري و حتي هواپيما ربايي چگونه مقابله کنيم، ما آموخته‌ايم چگونه با دشمن بجنگيم. همه ترفندهاي آنها براي ما روشن است. ولي کشورهايي که تجربه غني37 ساله ايران را ندارند بسيار آسيب‌پذير هستند.

سردار حاجي‌زاده با پرده برداشتن از برخي واقعيات تلخ موجود پيرامون وضعيت گروهک‌هاي تروريستي تکفيري تحت حمايت آمريکا و غرب گفت: نکبت جديد و گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت آمريکا مرز و قلمرو نمي‌شناسد، جبهه ندارد، ظرف چند روز ارتش‌هاي کلاسيک و بي‌تجربه را متلاشي مي کنند، امنيت مردم را ظرف مدت کوتاه از بين مي‌برند.

وي افزود: امروز کشورهايي مثل عراق، سوريه و ليبي گرفتار اين مصيبت هستند و ملت بزرگ يمن نيز درگير مصيبت بزرگي همچون مصيبت غزه است.
اين مقام عالي‌رتبه نظامي کشورمان با ابراز تأسف نسبت به حمايت کورکورانه برخي از کشورهاي منطقه خليج فارس از سياست‌هاي جاهلانه عربستان و انجام پروازهاي عملياتي از اين کشورها به سمت يمن تأکيد کرد: ما در مقابل خداوند متعال، بشريت و تاريخ بايد جوابگوي اعمالمان باشيم.

سردار حاجي‌زاده با حساس توصيف کردن شرايط منطقه و مضحک خواندن دلسوزي رئيس‌جمهور بي‌خرد آمريکا در قبال برخي کشورهاي منطقه خاطر نشان کرد: تحليل شرايط منطقه آني نيست که اوباما به عنوان دلسوز منطقه خليج فارس در کمپ ديويد ارائه مي‌دهد. کشورهاي منطقه بايد بيشتر ازاين هوشيار باشند واقعيت‌ها را آنگونه هست تحليل و ارزيابي کنند.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به مصاف ديرينه ملت ايران با دشمني‌هاي آمريکا و غرب گفت: ما همچنان با توطئه‌هاي آمريکايي روبه‌رو هستيم، ما امروز درگير يک جنگ تمام عيار اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و سياسي با آنها هستيم. آمريکايي‌ها ساليان سال است که از مقابله مستقيم و جنگ با ايران نااُميد هستند و با بي‌شرمي تمام در اين حوزه‌ها ناجوانمردانه مشغول تلاش هستند.

وي با اشاره به طرح برخي مطالبات ظالمانه، غير قانوني و غير عقلاني در فرآيند مذاکرات هسته‌اي توسط آمريکا و متحدان کاخ سفيد افزود: اخيراً نيز در حاشيه مذاکرات مي‌شنويم مسئله بازرسي مراکز نظامي و دفاعي را به بهانه مسائل هسته‌اي مطرح مي‌کنند ولي نمي‌دانند که روش‌هاي نفوذ و شيوه‌هاي موريانه‌اي آنها در نزد ايرانيان نخ نما شده است و اين درخواست غرب، در حقيقت درخواست جاسوسي رسمي در ايران است.

سردار حاجي‌زاده تأکيد کرد: همانگونه که مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا فرمودند ما نه تنها اجازه نخواهيم داد از مراکز نظامي و دفاعي بازرسي کنند بلکه تحت هر عنوان شامل بازرسي هماهنگ شده يا نشده پيرامون مراکز يا حتي هر فاصله‌اي و به هر شکلي، پاسخ ما پاسخ به اقدام در حکم جاسوسي خواهد بود و پاسخ آن، «سرب داغ» است.

فرمانده هوافضاي سپاه در پايان با قدرداني از پذيرش دعوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توسط وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران خطاب به آنان گفت: اميدواريم اينگونه جلسات فراتر از تشريفات، نتايج ملموس و کاربردي براي همه کشورها و ملت‌ها داشته باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمادگي همکاري همه جانبه در تمامي ابعاد با کشورهاي دوست را دارد.

در اين ديدار همچنين سرهنگ کنستانتين پانوف (وابسته نظامي کشور اکراين) به عنوان نماينده وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران طي سخناني با تبريک ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار به فرمانده نيروي هوافضاي سپاه و ساير فرماندهان و کارکنان اين نهاد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يکي از مهمترين ارکان نظامي جمهوري اسلامي ايران است که وظيفه دفاع از کشور را بر عهده دارد و در اين بين نيروي هوافضاي سپاه نقش بزرگ و بسزايي ايفا مي کند.

وي تصريح کرد: نيروي هوافضاي سپاه از جوان‌ترين نهادهاي نظامي ايران است و اين نشانگر آن است که پيشگامان نظامي ايران در اين نهاد گرد هم آمده‌اند.
سرهنگ کنستانتين پانوف با اشاره به نقش‌ها و اقدامات سپاه در مرزهاي کشور و شهداي آن در اين راه يادآور شد: شهيداني که جانشان را در راه ميهن‌شان فدا کرده‌اند، الگويي براي تربيت نسل‌هاي بعد هستند.

وي در پايان با آرزوي پيشرفت و شکوفايي بيشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و خوشبختي خانواده‌هاي پاسداران تأکيد کرد: اميدوارم ايران و ملتش همواره در سايه صلح برقرار بوده و آينده‌اي روشن در انتظار اين کشور باشد.
گفتني است، در پايان اين مراسم هدايايي توسط فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه به ميهمانان خارجي شرکت کننده در برنامه اهدا شد.
*فارس