کد خبر: ۸۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲

شهری با ۴۰۰ هزار چشم و تنها یک چشم‌پزشک


شهرستان ایذه در شمال خوزستان با وجود دارا بودن بیش از ۲۰۰هزار نفر جمعیت تنها یک چشم‌پزشک متخصص دارد.

به گزارش تسنیم از ایذه، پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظامت سلامت متأسفانه برخی از کمبود‌ها در شهر‌ها و مناطق محروم ایذه هنوز برطرف نشده و مردم این شهرستان از کمبود چشم پزشک رنج می‌برند.

در شهرستان 200 هزار نفری ایذه صرفاً یک چشم‌پزشک متخصص برای معالجه بیماران وجود دارد و این مسبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است. این در حالی‌است که مردم محروم شهرستان باغملک (شهر مجاور ایذه) نیز برای معالجه چشمان خود به این یک چشم پزشک مراجعه می‌کنند.

مشکل مردم شهرستان ایذه زمانی بیشتر به چشم می‌آید که برای معالجه چشمان خود باید هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها صبر کنند تا بتوانند به نزد پزشک برسند.

در ضمن از این موضوع مهم نباید گذر کرد که ایذه فاقد امکانات حداقلی برای اتاق عمل چشم پزشکی است و بیماران این شهرستان باید برای یک عمل چشم پزشکی ساده با معرفی‌نامه از سوی تنها پزشک متخصص شهر به شهرستان‌ها یا استان‌های همجوار سفر کنند که گاهی اوقات منجر به تصادف یا حتی مرگ همشهریان نیز شده است.

در همین راستا یکی از شهروندان شهرستان ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این ‌معضل ‌امروز گریبان‌گیر مردم شهرستان ایذه و بخش‌ها و روستاهای حومه این شهر شده است.

یعقوب نوروزی افزود: سال‌های زیادی است که ‌مردم برای عمل جراحی چشم‌های خود به استان‌های همجوار سفر می‌کنند که این هم به نوبه خود مشکلاتی از قبیل ایاب و ذهاب و اسکان برای شهروندان ایجاد می‌کند.

این شهروند ایذه‌ای تصریح کرد: ما از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا داریم که در قالب طرح تحول سلامت در کشور یک نگاه ویژه‌ نیز به این شهرستان داشته باشند.

در همین زمینه رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایذه با تائید این مشکل اظهار داشت: درخواست خود را به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کردیم که چشم پزشک متخصص نیاز این شهر است.

غلامرضا صفری عنوان کرد: قرار شده طی 4 ماه آینده پزشکان متخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در بین شهرستان‌ها برای معالجه تقسیم خواهند شد که برای شهرستان ایذه نیز درخواست داده شده است و پزشکان متخصص به ایذه می‌آیند.

وی همچنین از پیگیری برای تامین امکانات اتاق عمل برای عمل‌های چشم نیز در این شهرستان خبرداد.

خبرهای خوش مسئولان بهداشتی در صورتی که صرفاً در مقام وعده و بدون عمل نباشد، یقیناً می‌تواند باری از روی دوش مردم بردارد و ساکنان این شهر و شهرهای اطراف برای کوچکترین کارهای بهداشتی یا درمانی چشم خود مجبور به پیمائیدن جاده‌های طولانی و صرف هزینه‌های غیرمتعارف نشوند.