کد خبر: ۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۲

سپاه: بیش از هر زمان آماده ایم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مستکبران قدرت ایران اسلامی را به رسمیت شناخته اند، گفت: مستکبران می دانند که دریا، زمین و فضا بر روی آنان سراسر جهنم و آتش خواهد شد.
مهر: سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت سردار شهید حسین بادپا شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) که در حسینیه ثارالله رفسنجان برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، اظهار داشت: فردا تولد همه مهربانی ها، جانبازی ها، وفاداری ها، میلاد نور، میلاد شهادت و روز تولد ایثار و گذشت است.

وی افزود: این نوزاد زیبا امام مسلمین می شود و بعدها در عاشورای سال ۶۱ هجری با تعداد اندکی از یاوران عاشورایی در بزرگترین میدان نبرد عالم شرکت می کند و علیه ظلم زمان می ایستد، اصحابش را از دست می دهد تنها می ماند و در میان شمشیرها محاصره می شود، سر مبارکش از پیکر جدا می شود خانواده اش اسیر می شود تا بزرگترین قیام بشر شکل بگیرد و تاریخ رنگ خون برای دفاع از اسلام به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با فداکاری خود مرز زمان را پیمود و بر قلب ها و دل ها نشست، افزود: امام حسین(ع) درس های جاودانه ای را به بشر و تاریخ دهد به گونه ای که هر روز این نام بلند قد می کشد و بخش های مهمی از زمین را در بر می گیرد. همه به او عشق می ورزند و این سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم نقطه کانونی مهر همه دلدادگان به اسلام، عدالت، آزادی و ایمان می شود.

شهید بادپا تجسم یک معجزه تربیتی از انقلاب اسلامی

وی بیان داشت: این مجلس برای بزرگداشت جانبازی فداکار که شخصیت او معجزه ای از انقلاب اسلامی و اعجازی از تربیت علوی و نبوی امام راحل(ره) و رهبری است.

سردار سلامی با تجلیل از فداکاری ها و سلحشوری مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس، گفت: مردمی که در دفاع مقدس با تقدیم بیش از هزار شهید صفحاتی پر افتخار به تاریخ ایران و اسلام افزودند.

وی ادامه داد: مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله که فرماندهی آن به عهده سردار سلیمانی بود با داشتن سه گردان خط شکن و غواص یکی از درخشان ترین شهرهای کشور ما است و نام شهیدان این شهرستان در آسمان آشناتر از نام آنها در اهل زمین است.

سردار سلامی گفت: درود بر مردم رفسنجان که هنوز هم برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) همچنان شهید می دهید، شهید بادپا نمونه مجسم پایداری و ثبات قدم رفسنجان در راه دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان های امام و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت و تبریک شهادت سردار شهید بادپا، تصریح کرد: آنگونه که حقایق نهفته در شخصیت این شهید نشان می دهد او تجسم یک معجزه تربیتی از انقلاب اسلامی و پیشوایان بزرگ این انقلاب شکوهمند است.

سردار سلامی یادآور شد: شهید حاج حسین بادپا متولد ۱۳۴۸ است که در سال ۶۳ در میدان نبرد حضور می یابد و در حالی که یک نوجوان است و دلبستگی های عمیق معنوی و احساسی به والدین خود دارد؛ از همه تعلقات برای دفاع از اسلام دل کنده و همانند قاسم ابن الحسن(ع) لباس نبرد می پوشد.

وی افزود: این نوجوان شایسته بعدها در اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله به شناسایی مواضع دشمن می پردازد و وقتی در سال ۱۳۶۴ مقر اطلاعات لشکر ۴۱ ثارالله در کنار نهر علی شیر بمباران می شود یک چشم خود را تقدیم خدا می کند و در حالی که تنها ۱۶ سال سن دارد به مقام جانبازی نائل می شود.

سردار سلامی تصریح کرد: میدان جهاد بعدها از او یک عارف و سالک الی الله می سازد عارفی که مراتب و درجات عرفان را نه از عزلت نشینی بلکه از میدان رزم و جهاد بدست می آورد او در این راه از پای نمی نشیند. او کسی است که به عشق شهید مرتضی جاویدی که شاید او را ندیده باشد اما داستان مقاومت های شهید جاویدی از لشکر ۳۳ المهدی که اکنون در فسا دفن است کسی که حتی امام او را تمجید کرد این شهید راه ها را طی می کند و سالی چند بار در مزار شهید جاویدی حضور می یابد.

وی با اشاره به حضور شهید بادپا بر سر مزار شهید میرحسینی از لشکر ۴۱ ثارالله که از آن خورشیدهای پرنور دفاع مقدس و از افتخارات استان سیستان و بلوچستان است، ابراز داشت: شهید بادپا کسی بود که همواره با وضو بود و وقتی اذان می شد در هر نقطه ای که بود نماز را به جا می آورد کسی که نماز شبش ترک نشده و به مقام محمود نزدیک می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که روح بزرگ شهید بادپا در قفس تن نمی گنجید، عنوان داشت: او سرانجام معراج را انتخاب می کند و به عرش پرواز می کند. آنقدر اصرار می کند تا به حریم حرم حضرت زینب (س) راه می یابد. آنجا دفاع می کند؛ یکبار گلوله می خورد و بخیه های زخمش را دوباره در همانجا باز می کند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه اینها حجت خداوند برای ما هستند و علاماتی هستند تا خداوند بواسطه آنها راه را به ما نشان دهد، تصریح کرد: شهدا همه از این جنس اند؛ آنها حقیقت جاودانه شدن را از آیات قرآن آموخته اند. شهدا هوشمندترین سودا و معامله را انجام می دهند.

اقتدار، آبرو و منزلت ره آورد شهادت شهدا

وی با طرح این پرسش که حاصل شهادت ها چیست؟ گفت: نتیجه شهادت شهیدان ما آزادی، استقلال، اعتبار، اقتدار، آبرو و منزلت برای ملت مسلمان ایران و سایر امت اسلامی است.

وی تاکید کرد: امروز در سایر بلاد اسلامی شاهد این هستیم که یهود و نصارا سرزمین هایشان را اشغال کرده اند و بر سرنوشت آنها حکمرانی می کنند، نیمه های شب با پتک در خانه ها را می شکنند و به عروسی ها حمله و همه را قتل عام می کنند، خانواده ها را آواره و فقر و فساد را در جامعه ترویج می کنند و عزت و آبروی آنان را می گیرند.

سردار سلامی ادامه داد: اگر این شهیدان نبودند که در مقابل آن سپاه کفر با همه قدرت های جهانی متحد شده بود، امروز سرنوشت ملت ایران نیز اینگونه بود.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ایران در پرتوی دلاوری این جانبازان، شهیدان و آزادگان به استقلال رسید؛ مرزهای خود را امن کرد، به ساختن کشور اقدام کرد در حالی که همه قدرتهای بزرگ ما را در فشار و محاصره قرار داده بودند که همچنان این محاصره اقتصادی، تحریم و فشار سیاسی و تهدید و ارعاب در سطح جهانی علیه ما ادامه دارد.

سردار سلامی با اظهار اینکه شهیدان توانستند به ما درس مقاومت یاد دهند، تبیین کرد: شهیدان توانستند قدرت های جهانی را از اعتبار بیندازند و ترس و دلهره از امپراطوری ها را از دل ملت ایران ببرند و از ملت ایران ملتی نستوه و مقاوم، ثابت قدم، با آبرو، شریف، کریم و بزرگ بسازند.

بیگانگان راهی به حریم حرم ایران ندارند

وی با بیان اینکه امروز همه قدرت های بزرگ جمع شده اند تا از پیشرفت های علمی، فنی، صنعتی، اقتصادی، توسعه های عمرانی و توسعه قدرت دفاعی ایران اسلامی جلوگیری کنند، افزود: به آرایش سیاسی ۱+۵ نگاه کنید همه قدرتهای جهان را در آنسوی میز مذاکره می بینید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: این ها کمر بسته اند تا از پیشرفت های ما جلوگیری کنند، تا کارآمدی نظام ما را از بین ببرند و اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کنند.

سردار سلامی ابراز داشت: ایران بزرگ با داشتن رهبری شجاع، خردمند و حکیم که با منطق وحی با جهان سخن می گوید و الهاماتش جهان اسلام را بیدار کرده است و اندیشه های ناب او مانند چشمه ای زلال از آگاهی و بیداری بر پیکره امت اسلام جاری است مقابل قدرت های جهانی یک تنه ایستاده است.

وی اظهار داشت: مشاهده کردید که دیروز رهبر انقلاب آن پیامهای رسا و قاطع را از دانشگاه امام حسین(ع) به گوش همه مستکبران و نوکران آنها رساند که سرزمین ایران اسلامی و ملت و رهبری آن کشور، ملت و انقلابی نیست که اجازه دهد بیگانگان بتوانند به حریم حرمش راه یابند.

سردار سلامی گفت: چنین گفتگویی با جهان نزد هیچ کدام از رهبران قدرت های بزرگ جز رهبران الهی که متکی به قدرت خداوند هستند نه دیده ایم و نه تاریخ خواهد دید. فقط کسانی که از حسین(ع) و علی(ع) الهام می گیرند باعث چنین گفتگوهایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شهدا باعث شدند که ما به سمت قله های امنیت، اقتدار و آرامش حرکت کنیم و امروز به عنوان کانون اصلی تحولات منطقه و جهان اسلام شناخته شویم و این یک افتخار بزرگ و رسالت عظیم و ارزش جاودانه است برای ملت ایران.

امروز جنگ به حوزه نفوذ سیاسی دشمن کشیده شده است

سردار سلامی با اشاره به اینکه روزی جنگ در کنار کرخه و کارون و در عمق سرزمین های ما جریان داشت، اظهار داشت: اما امروز با انتقال روح مقاومت و جریان شهادت که از پشت کارون و کرخه و اروند شکل گرفت چهره مقاومت انقلاب اسلامی علیه استکبار هزاران کیلومتر آنسوی مرزهای ما شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: امروز دشمن در شرق مدیترانه با انقلاب اسلامی درگیر است و جنگ به حوزه نفوذ سیاسی دشمن کشیده شده است. انقلاب توانسته است دشمن را خانه به خانه و شهر به شهر و دیار به دیار تعقیب کند.

سردار سلامی جنگ در عراق، نبرد در سوریه و جنگ در یمن، انقلاب در بحرین، در هر نقطه از جهان اسلام را تصویری از شکوه انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: امروز می بینیم پیشکسوتان دفاع مقدس هنوز در میدان جنگ در خطوط مقدم حضور دارند و شهید می شوند که اینها اسناد زنده ای از انتقال فرهنگ شهادت از این سرزمین است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در حال گسترش است، ابراز داشت: مسلمان آموخته اند که عزتشان در برق شمشیرشان نهفته است و دریافته اند که مسیر سعادتشان از راه جهاد عبور می کند و امروز همه جبهه ها علیه انقلاب اسلامی، و انقلاب اسلامی نیز در همه جبهه ها علیه دنیای استکبار درگیر شده اند.

وی تصریح کرد: بدانید که رمق برای عالم استکبار نمانده است و آنها در حال افول هستند و چراغشان در حال خاموشی است در عین حال انقلاب اسلامی با مشعل های فروزانش در حال روشن کردن افقهای جدید برای آزادی ملتهای مسلمان است.

سردار سلامی عنوان داشت: مطمئن باشید این نبرد تاریخی که امروز بین انقلاب و جهان استکبار شکل گرفته است به تدریج موازنه قدرت را به نفع مسلمانان تغییر خواهد داد.

ما بیش از هر زمان آماده ایم

وی افزود: امروز جهان اسلام در حال بازیابی هویت و شخصیت از دست رفته خویش است در حال نبرد با دنیای استکبار برای به دست آوردن آزادی و استقلال خویش است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما هیچ نگرانی در مقابل توطئه قدرت های کوچک و بزرگ و سلاطین شیطان صفتی که در قصرهای شیشه ای نشسته و تندیس های زنده جاهلیت مدرن اند، نداریم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب یادآور شدند که دشمنان دچار توهم و خیالات در محاسبات نشوند، افزود: رهبر انقلاب به آنان فهمانند که اینجا بیشته شیران است و ما اینجا هر بدخواه، بدطینت و قدرت شیطان صفتی را دفن خواهیم کرد، اینجا قدرتی انباشته شده است در حد بلعیدن همه قدرت های مستکبری که بخواهند به این سرزمین نگاهی نامحرم داشته باشند.

وی گفت: ما بیش از هر زمان آماده ایم و قدرت بزرگی در سرزمین ایران و نزد کسانی که هوادار ایران هستند در سایر بلاد اسلامی شکل گرفته است که آنقدر قوی است که رژیم صهیونیستی که متکی به قدرت اروپا و آمریکا است و جزو ارتشهای بزرگ جهان محسوب می شد در چهار جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۱۱ روزه و ۵۱ روزه در مقابل استعدادها و ظرفیت های حزب الله لبنان و گروههای جهادی فلسطین قهرمان شکست خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اینها تجربیات زنده ای پیش روی مستکبرین است، تاکید کرد: آنان بدانند دیگر بیش از این نمی توانند برای سلطه بر بلاد اسلامی به هدفی برسند بهتر است واقعیت های موجود را بپذیرند.

سردار سلامی با بیان اینکه البته آن ها قدرت ایران اسلامی را به رسمیت شناخته اند، افزود: مستکبران می دانند که دریا، زمین و فضا بر روی آنان سراسر جهنم و آتش خواهد بود. به همین دلیل است که ظرف سال های اخیر ایران اسلامی برای ملت مسلمان ایران بهشتی امن است در حالی که دشمنان ایران اسلامی هر روز با شکستهای تاریخی مواجه می شوند.