کد خبر: ۸۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷۶

حمله تند حمید روحانی به آیت الله هاشمی: دشمن برخی روحانیون را با تفکر لیبرالی تربیت کرد مثل هاشمی / او خود را به تجاهل زده / هاشمی به خاطر غروری که داشت به خط امام ایمان نیاورد

حجت‌الاسلام حمید روحانی عامل اصلی اختلاف مردم با بنی‌صدر را تفکرات لیبرالی وی عنوان کرد و گفت: امروز نیز در کشور با جریانی روبرو هستیم که همان تفکرات بنی‌صدر را در کشور دنبال می‌کنند و مخالفت با آمریکا را افراطی می‌نامند.
حجت‌الاسلام حمید روحانی عامل اصلی اختلاف مردم با بنی‌صدر را تفکرات لیبرالی وی عنوان کرد و گفت: امروز نیز در کشور با جریانی روبرو هستیم که همان تفکرات بنی‌صدر را در کشور دنبال می‌کنند و مخالفت با آمریکا را افراطی می‌نامند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در اردوی سیاسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد به ارائه سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اروپا از نظر علمی پیشرفت کرده است اما از نظر اخلاقی در همان جاهلیت باقی مانده است گفت: اروپا تلاش کرد با خدعه و نیرنگ به سرزمین مسلمانان نفوذ کند و بر آنان تاثیر بگذارد.

روحانی تصریح‌کرد: غرب‌زدگان نیز با پذیرفتن فرهنگ غربی به نام عدالت و آزادی نهضت عدالت‌خواهی مشروطه را به مسلخ کشاندند و مشروطه انگلیسی را برای ما به ارمغان آوردند که نتیجه آن روی کار آمدن رضاخان و استبداد وی بود.

به نوشته فارس، این کارشناس تاریخ معاصر با بیان اینکه غرب‌زدگان برای مبارزه از آمریکا اجازه می‌گرفتند، گفت: اینان در چارچوبی که آمریکا تعیین کرده بود حرکت می‌کردند و از اسلام نامی نمی‌آوردند اما امام (ره) با روشنگری‌هایی که کردند به مردم آگاهی بخشیدند.

روحانی در ادامه گفت: در این شرایط روشنفکران به صحنه آمدند تا امام را از خطر غرب منصرف کنند و القا کنند که کمونیسم خطر اصلی است. این در حالی بود که امام(ره) معتقد بود خطر اصلی لیبرالیسم است و تفاوت لیبرالیسم و کمونیسم را در تفاوت کفر و نفاق می‌دانستند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش دیگر غرب‌زدگان این بود که شاه را از سقوط نجات دهند. بازرگان در همین راستا به پاریس رفت تا امام را راضی کند که شاه بماند و وقتی دید امام نپذیرفت با ناراحتی و بدون خداحافظی پاریس را ترک کرد که این حرکت بازرگان باعث شد نهضت‌آزادی‌ها نگران شوند از اینکه شاید مردم بگویند آنان با امام نیستند. به همین خاطر بود که بیانیه دادند حرکت بازرگان را محکوم کردند.

وی گفت: تلاش سوم غرب‌زدگان حفظ رابطه با آمریکا بود آنان بر این عقیده بودند نباید دست آمریکا از این کشور کوتاه شود که البته با انقلاب اسلامی و تسخیر سفارت آمریکا دست استکبار جهانی از کشور ما کوتاه شود.

روحانی عامل اصلی اختلاف ملت ایران با بنی‌صدر و بازرگان را اندیشه لیبرالیسم آنان عنوان کرد و گفت: بنی‌صدر و بازرگان طرفدار اندیشه لیبرالیسم بودند اما مردم ما طرفدار اسلام راستین بودند و همین عامل اصلی اختلاف مردم با آنان بود. لیبرال‌ها معتقدند سازش با زورمداران اصلی اجتناب‌ناپذیر است. لیبرال‌ها اندیشه مقاومت را غیرعقلانی می‌دانند و می‌گویند باید اهل سازش و مذاکره باشیم.

این کارشناس تاریخ معاصر با بیان اینکه در مکتب لیبرالیسم مکتب عاشورا منسوخ است، گفت: لیبرال‌ها معتقدند نام حسین باید باشد تا از آن نان بخورند اما بازگو کردن هدف امام حسین پسندیده نیست. لیبرال‌ها شعار آزادی، عدالتخواهی و مردم‌سالاری چاشنی کلامشان است اما در عمل مردم برای آنان ارزشی ندارند. به عقیده لیبرال‌ها کرامت، عزت و غیرت انسانی تنها در آغوش آمریکا معنا پیدا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: لیبرال‌ها معتقدند ما منزوی هستیم چون آمریکا از ما ناراضی بود. کسانی که برای مذاکره با آمریکا لحظه‌شماری می‌کنند نمی‌دانند این آمریکا همان آمریکای دوران جاهلیت است که به فردی که هواپیمای مسافربری ما را منهدم کردم مدال افتخار می‌دهند.

روحانی ادامه داد: استکبار امروز که در یمن یک مزدور دست‌نشانده آنان به نام آل‌سعود جنایت می‌کند، از این جنایت لذت می‌برد. ما امروز با جاهلیت مدرنی مواجه نیستیم که دم از حقوق بشر و آزادی نیز می‌زنند. البته در داخل کشور نیز با لیبرال‌هایی مواجهیم که سیاست غرب را دنبال می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن در ابتدای انقلاب وقتی متوجه شد کار از دست لیبرال‌ها خارج شده است و کسانی سر کار آمده‌اند که از اسلام ناب سخن می‌گویند تلاش کرد در بین روحانیون افرادی را با تفکر لیبرالی تربیت کنند از جمله منتظری و هاشمی رفسنجانی .

وی تصریح کرد: منتظری که شاگرد امام بود کارش به جایی رسید که تلاش می‌کرد تمام نقشه‌های آمریکا را در ایران پیاده کند. البته منتظری در خط امام بود اما بعدها فریب خورد اما درباره هاشمی رفسنجانی این گونه فکر نکنید که از ابتدا در خط امام بودند و امروز تغییر کردند. هاشمی رفسنجانی قبل از آنکه امام را بشناسد و از ایشان کسب بینش کند از لیبرال‌ها و جبهه ملی کسب بینش کرده است. این موضوع در کتاب هاشمی بدون روتوش نیز آمده است.

کارشناس تاریخ معاصر تاکید کرد: هاشمی رفسنجانی به خاطر غروری که داشت به خط امام ایمان نیاورد اما ناگزیر شد طبق فضای آن روز خود را پیرو خط امام وانمود کند لذا بعداز پیروزی انقلاب فکر می‌کرد می‌تواند بر امام اندیشه‌های لیبرالی خود را تحمیل کند.

روحانی در ادامه افزود: هاشمی رفسنجانی به امام پیشنهاد داد شعار مرگ بر آمریکا حذف شود که امام اعتنایی به حرف وی نکرد. حال هاشمی رفسنجانی خود را به تجاهل زده است و این گونه وانمود می‌کند که امام با سکوتش به آن راضی بود. امروز نیز خوشحال است که این تابو (مذاکره با آمریکا) شکسته شده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی با تاکید بر این موضوع که امروز ما گرفتار کسانی هستیم که همان راه لیبرالیسم بنی‌صدر را در کشور دنبال می‌کنند گفت: این افراد سعی می‌کنند هر گونه مخالفت با آمریکا و آرمان‌خواهی را افراطی و غیر عقلایی بخوانند. سریع‌القلم در کتابش به عنوان ایران و جهانی شدن که روحانی نیز در ابتدای آن مقدمه نوشته است بیان می‌کند ما برای جهانی شدن باید استقلالمان را کنار بگذاریم. این تفکر لیبرالیسم است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما باید بگویید برای اجرای اقتصاد مقاومتی که رهبری بارها آن را تکرار کردند چه کرده‌اید؟ رهبری صریحا به شما گفتند فکت‌شیت را منتشر کنید اما شما چه کردید؟

کارشناس تاریخ معاصر در پایان سخنان خود گفت: امروز با با یک جریانی مواجهیم که در سال 60 ملت ما با همین دلیل رئیس‌جمهور وقت را از قدرت پایین کشید. حال ما مشاهده می‌کنیم همان وضعیت و همان تفکر امروز حاکم شده است. در این بین رسالت مجلس این نیست که در مواجه با این مسائل سکوت کند. البته مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی عنوان کردند به همین خاطر ما دندان بر روی جگرمان می‌گذاریم و بسیاری موارد را بیان نمی‌کنیم.