کد خبر: ۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۳

کاشمر در نزدیکی بزرگترین گسل کشور

 شهردار کاشمر از فاصله 5 کیلومتری کاشمر با بزرگترین گسل کشور به نام گسل درونه خبر داد و اظهار کرد: این گسل به طول 700 کیلومتر خانه‌های غیر مقاوم شهرستان را بسیار آسیب‌پذیر کرده است.

جعفر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که 42 هکتار از مساحت این شهر مربوط به سکونت‌گاه‌هایی است که در حاشیه شهر کاشمر شکل گرفته است، تصریح کرد: حل این معضل از توان مدریرت شهری خارج است.

وی با اشاره به این که سالانه سه میلیون نفر به کاشمر مهاجرت می‌کنند، به مشکلات پیش روی مدیریت شهری این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود هزار و 450 هکتار مساحت شهر کاشمر است که از این میزان 310 هکتار آن مربوط به بافت فرسوده است.

سلیمانی با بیان اینکه حتی در بافت فرسوده شهر دارای معابر باریکی هستیم که برای یک خدمات کوچک در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با مشکل مواجهیم، گفت: باید در ایجاد فضاهای عمومی و مذهبی که مردم ایجاد می‌کنند نیز به امر ساخت‌وساز اصولی توجه خاصی شود تا به عنوان پناهگاه و مامن راحتی برای خدمات‌رسانی در صورت هرگونه حادثه استفاده شود.

وی جانمایی مکان‌های امداد و نجات در تمامی نقاط شهر و حتی بیمارستانی در چندین نقطه شهر را از دیگر عوامل موثر برای خدمات بهتر عنوان کرد و افزود: با توجه به عبور گسل از شهر باید حریم و فاصله مکان‌های بیمارستانی و امدادی برای این امر مورد توجه باشد.

سلیمانی همچنین به مسیرهای ساماندهی نشده داخل شهر به طول 1/6 کیلومتر و نبود اماکن تفریحی در این مکان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به علت نبود کنارگذر، ماشین‌های سنگین باید از داخل شهر عبور کنند که این اعتراض اهالی بلوار معلم را در پی دارد.

وی در ادامه با اعلام این که نبود تاسیسات بهداشتی و خدماتی یکی از کاستی‌های مجموعه سید مرتضی است، تصریح کرد: این مجموعه ظرفیت خوبی در جهت جذب گردشگر برای شهرستان دارد، در بعضی از روزها روزانه تا 30 هزار نفر از شهرهای اطراف به این امامزاده آمده و تا چند روز اقامت دارند که می‌طلبد در این خصوص مسئولان در جهت احداث سکونت‌گاه‌های ارزان‌قیمت مساعدت‌های لازم را به شهرستان داشته باشند.

شهردار کاشمر با بیان این که نبود زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر ما را رنج می‌دهد، افزود: در حال حاضر 25 هزار نفر جمعیت در 5 هزار واحد در مجموعه مسکن مهر ساکن هستند که احداث فضای سبز و ساخت پیاده‌رو در حدود 30 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.