کد خبر: ۸۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

داعش عناصر خود را از سوريه به «فلوجه» عراق فراخواند

  داعش پس از تصرف گذرگاه مرزي «الوليد» که در مرز سوريه و عراق قرار دارد، تروريست‌هاي خود را از خاک سوريه خارج مي‌کند و آنها را به سوي «فلوجه» عراق مي‌فرستد.

گروهک تروريستي داعش در حال انتقال عناصر خود به شهر «فلوجه» است. وبگاه خبري «الوفد» به نقل از برخي از منابع دولتي در استان «الانبار» عراق گزارش داد که گروهک تروريستي داعش پس از اينکه گذرگاه مرزي «الوليد» در سوريه را تصرف کرد، عناصر خود را به سوي شهر فلوجه روانه کرد.

اين منابع درباره آزادي عمل گروهک تروريستي داعش در مرزها هشدار دادند؛ مسئله‌اي که سامانه‌هاي دفاعي اين گروهک را تحکيم خواهد بخشيد و بر وخامت اوضاع خواهد افزود.

در همين راستا، برخي از منابع امنيتي اعلام کردند که نيروهاي عراق عمليات نظامي را عليه گروهک تروريستي داعش در شهر الرمادي ترتيب دادند.

نيروهاي ارتش عراق (گردان طلائي) و عشاير اهل سنت منطقه، سرانجام بعد از مقاومت چند ماهه در مقابل حملات نيروهاي تروريستي داعش در شهر «الرمادي» چند روزي است که مجبور به عقب‌نشيني شده‌اند و تعدادي از نيروهاي عراقي در مناطق محاصره شده از سوي داعش در شهر الرمادي مرکز استان الانبار به شهادت رسيدند.

با سقوط بخش‌هاي زيادي از شهر الرمادي، نخست وزير عراق دستور ورود نيروهاي بسيج مردمي، «الحشد الشعبي» به استان الانبار براي پاکسازي تمام مناطق استان را صادر کرد و شوراي استانداري الانبار نيز با اين مسئله موافقت کرد.

از روز گذشته شمار زيادي از نيروهاي داوطلب مبارزه با داعش در بخش شرقي الرمادي مستقرند و منتظر آغاز عمليات آزادسازي الرمادي هستند.
*فارس