کد خبر: ۸۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲

داعش: توجه به آثار تاریخی حرام است!

اظهارات یکی از رهبران معنوی داعش نگرانی‌ها درباره تخریب شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) را که از چهارشنبه به کنترل این گروه تروریستی درآمده قوت بخشید.
 ایسنا: اظهارات یکی از رهبران معنوی داعش نگرانی‌ها درباره تخریب شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) را که از چهارشنبه به کنترل این گروه تروریستی درآمده قوت بخشید.

ایمان البغاء، رهبر معنوی گروه تروریستی داعش که تحصیل در دانشگاه "الدمام" عربستان را رها و از اکتبر گذشته به داعش پیوسته در پستی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" توجه به آثار تاریخی را مسخره خواند.

البغاء مدعی شد: جهان به بلای اهتمام به آثار تاریخی گرفتار شده و دشمنان امت اسلامی ذهن‌ها را با این سخن پر کرده‌اند که این سنگ‌های شکسته و مجسمه‌های زشت آثار تمدن بشری هستند.

ایمان در ادامه مدعی شد: این فریبی است که رسانه‌های معاند به خورد مردم ما می‌دهند اما اکنون این داعش است که بارگاه‌ها و مجسمه‌ها را در هر کجا که باشند از بین می‌برد.

البغاء در سخنان خود که در واقع اولین موضعگیری رسمی داعش از زمان سقوط این شهر به دست این گروه تروریستی است، اشاره‌ای به سرنوشت دقیق آثار تاریخی شهر پالمیرا نکرد.

ایمان البغاء، دختر مصطفی البغاء، یکی از چهره‌های مشهور دمشق است که مدرک دکترای خود را در فقه از دانشگاه دمشق دریافت کرده است.

البغاء در اکتبر گذشته در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد به داعش پیوسته است. وی پس از آوردن دلایل خود برای ترک زندگی مرفه، تحصیل در دانشگاه و پیوستن به داعش گفت: من یک زن داعشی هستم پیش از آنکه داعش وجود داشته باشد. البغاء به دلیل نوشتن پست‌های ویژه خود با موضوع مشاهداتش از مناطق تحت کنترل داعش و اظهارنظرهای خاص وی درباره زنان و موضع‌گیری‌های سیاسی ضد غرب در ضد آمریکا مشهور است.

کنترل داعش بر شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) سوریه موجب نگرانی‌های جهانی برای قاچاق و یا تخریب آثار تاریخی این شهر و موزه آن شد به ویژه که داعش چند ماه قبل چندین موقعیت تاریخی از جمله موزه شهر موصل، آثار تاریخی شهرهای نمرود و الحضر در شمال عراق از بین برد و این اقدام با واکنش‌های شدید سازمان‌های بین‌المللی مواجه شد.