کد خبر: ۸۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۹

روسیه گوگل، توییتر و فیس‌ بوک را تهدید کرد

طی هفته گذشته، شرکت‌های آمریکایی اصلی همچون گوگل، تویتر و فیس‌بوک نامه‌ای را از سوی سازمان نظارت بر محتوای مجرمانه، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه Roskomnadzor، دریافت کرده‌اند که در آن به شرکت‌های مذکور در رابطه با عدم تبعیت از قوانین داخلی سرزمین مردان پشت پرده آهنین تذکر جدی داده شده است.
فارنت: طی هفته گذشته، شرکت‌های آمریکایی اصلی همچون گوگل، تویتر و فیس‌بوک نامه‌ای را از سوی سازمان نظارت بر محتوای مجرمانه، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه Roskomnadzor، دریافت کرده‌اند که در آن به شرکت‌های مذکور در رابطه با عدم تبعیت از قوانین داخلی سرزمین مردان پشت پرده آهنین تذکر جدی داده شده است.

در این نامه به طور واضح شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک و تویتر تحدید به فیلتر شدن در صورت تبعیت نکردن از قوانین محلی صورت گرفته است. سخنگوی سازمان نظارت بر محتوای مجرمانه، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی فدرال روسیه Ampelonsky، در این رابطه این گونه اظهار نظر کرده است:

ما در نامه خود به آن‌ها (شرکت‌های مذکور) عواقب عدم رعایت قانون روسیه را متذکر شده‌ایم. در صورت رد شدن از خطوط قرمز حاکم بر فضای داخلی روسیه، حکومت حق مسدودسازی دسترسی به وب‌سایت‌های آن‌ها را برای خود محفوظ می‌داند

جالب است بدانید این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سال گذشته نیز قوانین سخت گیرانه ای در رابطه با تولیدکنندگان محتویات دیجیتال تصویب گردیده بود که به موجب آن شرکت‌های فعال در این حوضه مجبور هستند اطلاعات افرادی که روزانه مطالبشان توسط بیش از ۳ هزار نفر خوانده می‌شود را تحویل دولت روسیه دهند و از طرفی مطالبی که ممکن است به حکومت ضربه بزند را حذف نمایند.

به زبان ساده‌تر گوگل، فیس‌بوک و تویتر برای ادامه فعالیت خود در روسیه، مجبور خواهند بود مطالبی که حکومت روسیه خواهان آن است را تحویل دهند، در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.