کد خبر: ۸۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۵۸

هتک حرمت یک پرستار توسط پزشک جراح

دبیرکل خانه پرستار، از تکرار توهین علیه جامعه پرستاری خبر داد و گفت: در حادثه ای که امروز در یکی از بیمارستان های مشهد رخ داد، یک جراح عمومی به پرستار مرد بخش سوختگی هتاکی کرد.
مهر: دبیرکل خانه پرستار، از تکرار توهین علیه جامعه پرستاری خبر داد و گفت: در حادثه ای که امروز در یکی از بیمارستان های مشهد رخ داد، یک جراح عمومی به پرستار مرد بخش سوختگی هتاکی کرد.

محمد شریفی مقدم به تشریح جزئیات این حادثه که امروز در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد رخ داده است، پرداخت و اظهارداشت: صبح امروز در حین انجام «راند عمومی» در بیمارستان، جراح عمومی بخش سوختگی بیمارستان در مقابل چشمان دانشجویان پزشکی، پزشکان مقیم و پرستاران بخش، با الفاظ توهین آمیز و زشت، پرستار مرد را تحقیر کرد و او را از بخش بیرون انداخت.

وی با اشاره به کارطاقت فرسای پرستاران در بخش های ویژه به خصوص بخش سوختگی بیمارستان ها، گفت: کمتر پرستاری حاضر است در بخش سوختگی کار کند چون واقعا سخت است.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه توهین و هتاکی و تحقیر جامعه پرستاری کم کم فرهنگ شده است، افزود: اخیرا وزیر بهداشت عنوان داشته بود که گروهی می خواهند پرستار و پزشک را مقابل هم قرار دهند.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: وقتی جامعه پرستاری با اینگونه رفتارهای غیراخلاقی و ناپسند مواجه می شود، می بایست چه عکس العملی داشته باشد. در واقع، باید گفت که چه انتظاری از پرستاران است که اینگونه توهین و هتک حرمت ها را می بینند.

شریفی مقدم در ادامه به وضعیت پرستار مرد بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این پرستار وقتی برای شکایت از جراح به سراغ حراست بیمارستان می رود، او را تهدید می کنند که نباید شکایت کند.

به گفته وی، طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، توهین و هتاکی شلاق دارد. ضمن اینکه تحقیر کلامی و برخورد فیزیکی می تواند مجازات کیفری داشته باشد.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از روند باب شدن توهین و هتاکی علیه پرستاران کشور، افزود: قرار نیست جامعه پرستاری همیشه اینگونه رفتارهای غیراخلاقی را تحمل کند.