کد خبر: ۸۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۸۴

الشرق الاوسط: اگر به خاطر مذاکرات ایران و آمریکا نبود، تا حالا عربستان، وضعیت بدتری را برای تهران رقم زده بود!

طرح های ایران در منطقه بویژه در سوریه دچار تزلزل شده به همین علت،‌ تهران در کمتر از یک هفته سه تن از مسئولان خود را راهی دمشق کرد تا اینگونه القا کند که اسد همچنان ثابت قدم است.

الشرق الاوسط مدعی شد: طرح های ایران در منطقه بویژه در سوریه دچار تزلزل شده به همین علت،‌ تهران در کمتر از یک هفته سه تن از مسئولان خود را راهی دمشق کرد تا اینگونه القا کند که اسد همچنان ثابت قدم است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای به قلم طارق الحمید با عنوان «سه ایرانی در کمتر از یک هفته»، نوشت: در کمتر از یک هفته سه مسئول ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردند که برجسته ترین آنها علی اکبر ولایتی بود که در دیدار با بشار اسد، بر حمایت تهران از وی تاکید کرد. این در حالی است که نظام اسد با شکست های متعدد و مهمی مواجه شده است.

نویسنده مدعی شد: این یاری و کمک ایران به بشار اسد، در اوج شکست های متوالی نه فقط برای اسد بلکه برای همه طرفداران طرح ایران در منطقه است چرا که ایران به حمایت از بشار اسد متعهد است در حالی که در عراق متحمل شکست سختی شده است.

در ادامه این ادعاها آمده است: همین مساله درباره یمن نیز صدق می کند در حالی که تبلیغات ایران متمرکز بر حمایت از حوثی هاست، شاهد هستیم که عربستانی ها و نیروهای ائتلاف، در حال کوتاه کردن دست حوثی ها و خلع سلاح کردن آنها هستند در حالی که ایران فقط به اظهارات پرآب و تاب و نمایش بیهوده کشتی های خود اکتفا می کند.

در ادامه این گزارش خصمانه امده است: خوب، حالا این به چه معناست؟ جواب ساده است و آن اینکه طرح توسعه طلبانه وخرابکارانه(!) ایران در منطقه در معرض تکانه های شدیدی قرارگرفته واگر همین میزان مذاکرات غرب و آمریکا با تهران نبود، شاهد عواقب و تاثیرات بدتری برای ایران در منطقه بودیم بنابراین روند حوادث گویای آن است که به هر اندازه اوضاع دمشق، دچار فرسایش وبهم ریختگی شود، پایه های طرح ایران نیز دچار تزلزل می شود و تهران این مساله را بخوبی می داند و به همین علت،‌ در کمتر از یک هفته سه تن از مسئولان خود را راهی دمشق کرد.

مقاله نویس الشرق الاوسط در ادامه مدعی شد: با وجود همه شکست هایی که بشار اسد و طرفدارانش با آن روبرو هستند، هدف این سفرها، بالابردن روحیه و القای این مساله است که اسد همچنان ثابت قدم و استوار است ودر نتیجه طرح ایران نیز به قوت خود باقیست.

نویسنده ادعا کرد: براندازی اسد به معنای گرفتن برگه ها وکارتهای سیاسی از دست تهران در مذاکرات هسته ای و به طور مشخص در مذاکره با آمریکاست که هنوز هم برخی در این کشور به قدرت ایران در بهبود اوضاع در خاورمیانه ایمان دارند.