کد خبر: ۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۶

تصاویر : آشوب در بروندی


تظاهرکنندگان مخالف با نامزدی "پی‌یر انکورونزیزا" برای دوره سوم ریاست جمهوری بروندی، روز جمعه یک روز پس از درگیری‌های شدید با پلیس، تظاهرات خود را در بوجومبورا پایتخت این کشور از سرگرفتند.

خبرگزاری فرانسه از "بوجومبورا" گزارش داد پس از درگیری‌های روز پنجشنبه که شبیه جنگ خیابانی بود و تا اوایل شب طول کشید، محله‌های حومه بوجومبورا که از اواخر ماه آوریل کانون اعتراضات بر ضد نامزدی انکورونزیزاست، شب نسبتا آرامی را سپری کردند. بنا بر اعلام صلیب سرخ در درگیری‌های روز پنجشنبه دو تظاهرکننده کشته شدند.

دیروز نیز حدود 40 تظاهرکننده در محله سیبتیوک در شمال شهر به خیابان آمدند و دیگران را نیز به پیوستن به خود دعوت کردند. در محله مجاور موتاکورا حدود صد معترض همین کار را انجام دادند.

پنجشنبه، تیراندازی پلیس در این محله‌ها نتوانست تظاهرکنندگان را از ادامه تظاهرات بازدارد. تظاهرکنندگان می خواهند انکورونزیزا از نامزدی برای دوره سوم پیاپی ریاست جمهوری منصرف شود.

معترضان این نامزدی را مغایر با قانون اساسی و توافقنامه‌های آشتی ملی آروشا که راه را برای پایان جنگ طولانی و مرگبار داخلی (1993 تا 2006 با حدود 300 هزار کشته) باز کرد، می دانند. اما جناح ریاست جمهوری این نامزدی را قانونی می داند. عکس های رویترز از درگیری های روز پنجشنبه در این کشور را می بینید.