کد خبر: ۸۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۳۴

اثرات شگفت انگيز گريه بر روي بدن

  فرد قادر به ريختن 10 اونس اشک و 30 گالن در سال را دارد. اين اشک ها مي توانند اساسي، اشک رفلکسي و يا رواني و احساسي باشند. اگرچه اشک هاي حاصل از احساسات حجم بالايي از استرس را دارند، اما باعث آسودگي عنبيه و انتقال اين احساس به ديگران را دارد.

به گفته شارون مارتين روان درمانگر در کاليفرنيا، افراد از گريه کردن در عموم دچار خجالت مي شوند، اما بايد بدانندکه اشک ريختن باعث از بين رفتن احساسات منفي مي شود.

1)دفع سموم
گريه علاوه بر اينکه ذهن و احساس افراد را پاک مي کند قادر به پاکسازي سموم نيز مي باشد. اشک هايي که توسط استرس توليد مي شوندبه بدن کمک مي کنند تا از مواد شيميايي افزايش دهنده کورتيزول خلاص شوند. گفتني است که بسياري از مواد شيميايي موجود در گريه هاي احساسي حاوي پرولاکتين پروتئين و هورمون آدرنوکوتيکو هستند که در د را کاهش مي دهد.

2)بهبود بينايي
اشک هايي که توسط غدد اشکي توليد مي شوند باعث باز شدن ديد مي گردند. زماني که غشاي چشم دپار کم آبي مي شود از کيفيت بينايي کاسته خواهد شد، لذا اشک باعث شستشوي سطح چشم شده و مانع از دست دادن آب غشاي آن مي گردد.

3)بهبود خلق
اشک قادر است بهتر از هر گونه داروي ضد افسردگي خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعات به عمل آمده گريه کردن باعث تسکين روح و خلق افراد مي شود. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابي و خلقي ممکن است کمتر اثرات مثبت گريه را تجربه کنند.

4)تسکين استرس
يک گريه خوب مي تواند احساس آسودگي را به فرد انتقال دهد، حتي اگر شرايط بد همچنان باقي مانده باشد.نکته قابل توجه اين است که گريه هورمون هاي استرس و سموم را از بدن رها کرده و باعث کاهش تنش مي گردد.مارتين روان درمانگر معتقد است که گريه يک جايگزين سالم و مناسب براي مشت زدن به ديوار به شمار مي رود و مانع از مشکلاتي مي شود که سلامت جسم را تهديد مي کند. لذا اشک ريختن يک راه امن و موثر براي مقابله با استرس است.