کد خبر: ۸۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۹

چرا گوگل تلفن هاي هوشمند بزرگ را دوست دارد؟

ديجياتو/ مدتي است که کوچک شدن تلفن هاي همراه رويه اي معکوس به خود گرفته و ديگر شرکت ها ترسي از ارائه تلفن هاي همراه با سايز هاي بسيار بزرگ ندارند.

گوگل هم از جمله اين توليدکنندگان است که با ارائه هر آپديت در مدل هاي اخير سري نکسوس خود، اندکي به اندازه آن ها افزود، تا سايز اين تلفن هوشمند که نماينده سخت افزاري گوگل براي اجراي پلتفرم نرم افزاري آن شرکت به شمار مي رود، در جديد ترين مدل آن به حدود ۶ اينچ برسد که مرز بين فبلت و تلفن همراه محسوب مي شود.

حالا Sridhar Ramaswamy مدير تبليغات گوگل در مصاحبه با وال استريت ژورنال گفته تلفن هاي بزرگ باعث افزايش درآمد گوگل از تبليغات در موتور جستجويش مي شوند. ناگفته نماند که در سال هاي اخير، بطور موازي همراه با افزايش ترافيک وب موبايل، کسب و کار اين شرکت در حوزه تبليغات جستجو نيز افزايش قابل ملاحظه اي يافته است.

جستجوهاي موبايلي به سختي به خريد منتهي مي گردند چراکه نمايش تبليغات در نمايشگرهاي کوچک اين دستگاه ها دشوارتر است و در نتيجه مشتريان علاقه کمتري به اتمام فرايند خريد خواهند داشت.

آقاي Ramaswamy در اين مصاحبه با اشاره به تلفن نکسوس ۶ خود گفت با بزرگتر شدن اندازه تلفن ها، اختصاص فضاي مناسب به تبليغات هم آسان تر مي شود. وي اعتقاد دارد تلفن هايي با اين سايز بايد عملا تبلت محسوب شوند، چرا که تمام قابليت هايي که تبلت به شما مي دهد (مثل سر زدن به سايت هاي مختلف و پر کردن فرم هاي اينترنتي) به سادگي از طريق اين دستگاه ها قابل دستيابي هستند.