کد خبر: ۸۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۱

واشنگتن پست: چه ضمانتي وجود دارد ايران مثل جيسون رضائيان بازرسان آژانس را بازداشت نکند؟

فارس/ روزنامه واشنگتن پست با توجه به آغاز محاکمه روزنامه‌نگار جاسوس خود در ايران در مطلبي ضمن تلاش در بي‌گناه جلوه دادن اين فرد به طور عجيبي اين ماجرا را به موضوع بازرسي‌ها از ايران متصل کرد.

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشي که هيئت سردبيري اين روزنامه در زمينه دادگاه سه‌شنبه هفته جاري «جيسون رضاييان» روزنامه‌نگار دستگير شده‌اش در ايران به جرم جاسوسي منتشر کرده است، نوشت: ماجراي رضاييان نشان مي‌دهد که ايران و شايد آمريکا هر دو حتي با چشم‌انداز حصول توافق هسته‌اي تغييري در دشمني با هم نمي‌دهند.

اين روزنامه در ادامه با تلاش در مبرا نشان دادن روزنامه نگار خود از اتهام‌هاي وارده به طور آشکار نوشت: وزارت خارجه و کاخ سفيد تاکنون از اظهار نظر در زمينه جاسوسي رضاييان خودداري کرده‌اند.

واشنگتن پست سپس اين ماجرا را با قضيه نظارت احتمالي بازرسان آژانس بين‌المللي هسته‌اي از تاسيسات هسته‌اي و نظامي ايران (موردي که ايران آن‌را به طور صريح خط قرمز اعلام کرده است) وصل کرده و نوشت: با توجه به ماجراي رضاييان چه ضمانتي وجود دارد تا چنين رفتاري با ماموران آژانس بين‌المللي صورت نگيرد.

واشنگتن پست در بخشي ديگر مجبور به تصديق اشراف دستگاه اطلاعاتي ايران در زمينه مقابله با جاسوسان خارجي و قاطعيت دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران شد و در خاتمه اين ماجرا را تضييع حقوق بشر يک روزنامه‌نگار آمريکايي (!) نام نهاد و خواهان معذرت خواهي ايران در اين زمينه از جيسون رضاييان شد.