کد خبر: ۸۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۲

تهدید تندروها اثر‌ ندارد

 آیت‌ا... سیدحسن خمینی به گلستان سفر خواهد كرد. سفر یادگار امام(ره) در روزهای هفتم و هشتم خردادماه برای شرکت در برنامه‌هایی با موضوع گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه دراستان گلستان و امام‌جمعه گرگان درخصوص این سفر می‌گوید: یادگار گرانقدر امام خمینی(ره) در بدو ورود به استان گلستان در مصلای نماز جمعه گرگان در مراسم گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با مردم دیدار و ایراد سخنرانی خواهند داشت. وی نشست با علمای شیعه و سنی و خاندان معظم شاهد و ایثارگر استان را از دیگر برنامه‎های سیدحسن خمینی عنوان کرد. رضا جعفری ادامه می‌دهد: از مردم فهیم استان گلستان دعوت می‌شود با حضور گسترده در مراسم بزرگداشت امام راحل و دیدار عمومی با جناب آقای سیدحسن خمینی راس ساعت 17:30عصر روز پنجشنبه 7 خرداد در محل مصلای نمازجمعه گرگان عزم خود را در ادامه راه امام(ره) و مقام معظم رهبری با وحدت و انسجام بیشتر قوت بخشند.
 
 بیانیه نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان
در آستانه این سفر، دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با صدور بیانیه‌ای مردم این استان را به حضور در مراسم بزرگداشت امام راحل دعوت کرد. متن این بیانیه به این شرح است: «مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار استان گلستان، 26سال از ارتحال جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (قدس‌سره) می‌گذرد. در این 26سال به‌رغم تلاش‌ها و توطئه‌های قدرت‌های سلطه‌طلب و ایادی آنان، اندیشه‌های حضرت امام(ره) در عرصه‌های ملی و جهانی درخشنده‌تر و اثربخش‌تر شده و نظام جمهوری اسلامی ایران که میراث عظیم آن مرد الهی است با رشد و تعالی روزافزون، ریشه‌های خود را مستحکم‌تر ساخته است. اینك در سال پربركتی كه به تدبیر حكیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» نامگذاری شده و در آستانه بیست‌وششمین سالگرد ارتحال امام راحل، همه شما برادران و خواهران عزیزمان را به حضوری به یادماندنی در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و سخنرانی یادگار گرانقدرش حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دعوت می‌نماییم و ایمان داریم كه دلبستگی و پایداری خود را به آرمان‌های امام(قدس سره) و تبعیت از رهبری و هدایت‌های رهبر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام کرده و ضمن حضور فعال در آیین انقلابی بزرگداشت حضرت امام(ره) تقویم ماندگار گلستان را به برگ‌های زرین دیگری مزین نموده و جلوه‌ای دیگر از پشتوانه مردمی نظام را نشان خواهید داد.» دفتر نماینده ولی‌فقیه استان گلستان زمان ورود و استقبال از یادگار امام راحل را ساعت 17:30 عصر روز پنجشنبه هفتم خردادماه در محل مصلای شهرستان گرگان اعلام کرد.

 سفر آیت‌ا... پس از تهدید

سفر آیت‌ا... حسن خمینی در حالی صورت می‌گیرد كه اوایل اردیبهشت‌ماه یکی از سایت‌های محلی گلستان که گفته می‌شود مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حضور برخی شخصیت‌های کشوری ازجمله آیت‌ا... سیدحسن خمینی و حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری به‌عنوان سخنرانان مراسم گرامیداشت شهدای یاک40 در گرگان هشدار داده بود. صدور این بیانیه جعلی، واکنش مسئولان استان را به دنبال داشت؛ علی‌اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این خصوص به ایرنا گفته بود: گروه‌های خودسر در فضای قانونمند این استان جایگاهی ندارند. حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی دادستان گرگان نیز تاکید کرد که با جدیت عوامل و مسببین انتشار این بیانیه که گفته شده جعلی است، پیگیری می‌کنیم. آیت‌ا... سیدحسن خمینی نیز اعلام کرد كه برنامه‌ای برای حضور و سخنرانی در یادواره شهدای یاک40 در گرگان نداشته است اما در صورت دعوت از ایشان برنامه سفر خود را به خاطر تهدیدها لغو نخواهد کرد. در پی این رخدادها تشکل‌های مختلف مردم‌نهاد و برخی مسئولان گلستان از آیت‌ا... سیدحسن خمینی برای سخنرانی در بزرگداشت امام راحل در این استان دعوت به عمل آوردند. همچنین تشکل دیگری با نام «کانون حزب‌ا... استان گلستان» با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌ا... سیدحسن خمینی با استقبال از سفر یادگار امام(ره) به این خطه، تصریح کرده بود: در صورت انجام سفر، مردم گلستان چنان استقبالی از ایشان به عمل خواهند آورد که در تاریخ استان ثبت شود.
 
*آرمان