کد خبر: ۸۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۸

ادعای داعش برای خرید بمب هسته ای از پاکستان

 'آنتونی گلس' مدیر مرکز مطالعات امنیتی و اطلاعاتی دانشگاه باکینگهام انگلیس ادعای گروه تروریستی داعش را در مورد تلاش برای خرید بمب هسته ای از پاکستان و سپس قاچاق آن به آمریکا را 'امری غیرمحتمل و باورنکردنی' دانست.

به گزارش ایرنا،:'انتونی گلس' در گفت وگویی با روزنامه دیلی میل که روز شنبه منتشر شد، با بیان اینکه، ایده فروش بمب اتمی از سوی اسلام آباد به گروه تروریستی داعش 'به نظر غیرمحتمل یا باور نکردنی' است. چرا که فروش این بمب از سوی پاکستان به این گروه و یا حتی تلاش داعش برای دستیابی به آن، می تواند برای آنها به منزله یک خودکشی باشد .

مدیر مرکز مطالعات امنیتی و اطلاعاتی دانشگاه باکینگهام تصریح کرد: حتی احتمال این مساله می تواند به منجر به مداخله سریع نظامی ( آمریکا) شود.

دیلی میل به نقل از 'آنتونی گلس' اضافه کرد: البته این احتمال وجود دارد که داعش ممکن است تلاش کند که از جایی بمب هسته ای بدست آورد اما در نقطه مقابل تمامی سرویس های اطلاعاتی غرب برای جلوگیری از آن در بالاترین مرحله از هشیاری بسر می برند.

آنتونی گلس در گفت وگو با دیلی میل با بیان اینکه ممکن است دستیابی به یک سلاح غیرهسته ای خیلی دشوار نباشد، تصریح کرد: اما در ارتباط با سلاح هسته ای، این گونه نیست و فکر نمی کنم که داعش بتواند به این سلاح دست یابد.

وی داعش را گروهی 'متکبر و خودنما' توصیف کرد و افزود: البته در ته این خبر، آن است که داعش در حال تقویت فشارهای خفه کننده خود بر روی عراق و سوریه است و این ظاهرا نمی تواند خبری خوبی برای ما بشمار آید.

روزنامه دیلی میل روز شنبه نوشت: گروه تروریستی داعش مدعی شده که 'بی نهایت' به خرید سلاح هسته ای از پاکستان و قاچاق آن به داخل آمریکا نزدیک شده است.

این روزنامه افزود: در یک مقاله تحت عنوان 'طوفان کامل ' که ظاهرا توسط 'دیوید کانتلی' گروگان انگلیسی برای روزنامه داعشی 'دابق ' نوشته شده، ادعا شده است: احتمال تحقق این مساله نسبت به یک سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

'کانتلی' یک خبرنگار عکاس آزاد است که با روزنامه های انگلیسی ساندی تایمز و ساندی تلگراف، خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه ها همکاری داشت.

او در نوامبر 2012 میلادی به همراه همکار آمریکایی اش 'جیمز فولی' ربوده شد. پیش از این گروه داعش جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را سربریده است.

دیلی میل افزود: در مقاله 'طوفان کامل '، گروه داعش مدعی شده است با پشتوانه میلیاردها دلار در بانک و طی عملیات پنهانی، در تلاش برای خرید بمب اتمی از طریق دلالان سلاح که با مقامات فاسد پاکستان در ارتباط هستند، می باشد.

این روزنامه اضافه کرد: در این مقاله تشریح شده است که چگونه این بمب می تواند از طریق زمینی و یا قایق به داخل آمریکای شمالی قاچاق کرد.

دیلی میل افزود: در بخشی این مقاله آمده است: شاید این سنایور دور از ذهن به نظر بیاید اما برای دستگاه های اطلاعاتی غرب نگران کننده است و اما احتمال وقوع این مساله حتی نسبت یک سال گذشته نیز بی نهایت زیاد شده است.

پیش از این نیز برخی از روزنامه های انگلیس مدعی شده بودند که عربستان سعودی ممکن است بدنبال کسب سلاح هسته ای از پاکستان بربیاید.