کد خبر: ۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

حضور برادر رهبر کره شمالی در کنسرت اریک کلاپتون حاشیه ساز شد

 تصاویری از حضور برادر بزرگ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در لندن منتشر شده که نشان می‌دهد او در دو شب پیاپی به کنسرت اریک کلاپتون رفته است.

دو ویدئوی مختلف از حضور کیم جونگ چول در رویال آلبرت هال لندن منتشر شده است.

کیم جونگ چول چند سال پیش از جانشینی رهبری کره شمالی کنار گذاشته شده بود.

یک شبکه تلویزیونی ژاپنی تصاویری را از اتومبیلی در بیرون سالن کنسرت پخش کرده است که در آن زنی با کاپشن چرم سبز از آن پیاده می شود و پس از آن، کیم با لباسی تقریبا مشابه از همان اتومبیل پیاده می شود و به داخل سالن می رود.

خبرنگاران از او چند سوال می کنند ولی او به هیچ یک از سوال ها پاسخی نمی دهد.

سایمون پترسون، خبرنگار بی بی سی که در کنسرت اریک کلاپتون حاضر بوده،‌ می گوید:‌ "او مثل هر طرفدار دیگر اریک کلاپتون بود ولی دور و برش مقام های رسمی بودند."

او می گوید: "به وضوح معلوم بود که آنها از طرفداران اریک کلاپتون نیستند و در میان شرکت کنندگان در این کنسرت، وصله غیرعادی بودند. ولی به او خیلی خوش می گذشت و در طول کنسرت همه ترانه ها را بلندبلند می خواند."

کیم جونگ چول در سال ۲۰۰۶ در آلمان و در سال ۲۰۱۱ در سنگاپور در کنسرت های اریک کلاپتون حضور یافته بود.

مایک مدن، که وبلاگی درباره رهبری کره شمالی را اداره می کند، تایید کرده است که فردی که در ویدئوها دیده می شود، خود کیم جونگ چول است. مدن می گوید که پیشتر به او خبر داده بودند که خانواده کیم در ماه مه به غرب سفر خواهد کرد.

او افزوده که کیم و دستیارانش احتمالا یا از طریق سفارت کره شمالی در لندن با ویزای دیپلماتیک سفر کرده اند یا با پاسپورت کشورهای دیگری به لندن آمده اند.

به گزارش یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی، کیم جونگ چول در هتل چلسی هاربر در غرب لندن اقامت دارد. هزینه هر شب اقامت در این هتل ممکن است بیش از ۲۱۰۰ پوند باشد. این هتل حاضر نشده است به سوالات بی بی سی در این زمینه پاسخ بدهد.

به نوشته وبلاگ رهبری کره شمالی، کیم جونگ چول بزرگ ترین فرزند چهارمین زن کیم جونگ ایل،‌ رهبر سابق کره شمالی است و اکنون ۳۳ سال دارد.

او هم مثل برادر تنی اش، کیم جونگ اون یعنی رهبر فعلی کره شمالی، در سوییس تحصیل کرده و سپس به کشورش بازگشته است.

کیم جونگ چول زمانی قرار بود رهبر آتی کره شمالی شود ولی در سال ۲۰۰۹ پدرش او را از این موقعیت خلع کرد و سرانجام پس از مرگ پدر، برادرش در سال ۲۰۱۱ رهبر کره شمالی شد.

به نوشته وبلاگ رهبری کره شمالی،‌ کیم جونگ چول "شخصیتی خوشایند و اهل گشت و گذار" دارد و نقش مهم حمایت‌آمیزی در قبال برادرش ایفا می کند. او مدتی در اداره تبلیغات کره شمالی کار می کرد.

منبع: بی بی سی