کد خبر: ۸۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۷

کنترل ارتش يمن بر پايگاه‌هاي نظامي سعودي

  ارتش و نيروهاي يمن به پيشروي‌هاي خود در مأرب و همچنين شبوة ادامه مي‌دهند آنها همچنين پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در استان جازان تحت کنترل درآوردند.

به گزارش سايت شبکه الميادين، نيروهاي ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي به پيشروي‌هاي خود ادامه داده و توانستند امنيت تعدادي از مناطق را در الجدعان در استان مأرب پس از فرار نيروهاي القاعده از اين پايگاه‌ها برقرار سازند. آن‌ها به سمت الصعيد در شبوة پيشروي کرده و يکي از پايگاه‌ها را پس از بيرون راندن تروريست‌ها پاکسازي کردند.

در همين حال شبکه المسيرة نيز تصاويري از موشک ‌اندازهايي منتشر کرد که برد آن‌ها به 60 کيلومتر مي‌رسد و پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در مرکز منطقه جازان عربستان هدف قرار مي‌دهد.

در همين حال ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در استان جازان تحت کنترل خود درآورده و عملياتي را عليه ارتش عربستان در منطقه الثعبان اجرا کردند که در جريان آن دو خودرو به آتش کشيده شد و تعدادي از نيروهاي ارتش سعودي نيز کشته شدند.

از سوي ديگر، ائتلاف عربي تحت رهبري عربستان حملات وحشيانه و شديد خود به شهرهاي يمن را متوقف نکرده و صنعاء را در چندين حملات همزمان هدف قرار داد. در پنج حمله نيز منطقه المزرق در استان حجه هدف قرار گرفت.

ائتلاف سعودي منطقه الملاحيظ در صعده را نيز با 10 موشک هدف قرار داد.
ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" حملات جديدي به منزل علي عبدالله صالح، رئيس جمهور پيشين يمن در صنعاء و همچنين در مدرسه‌اي در الحديده و فرودگاه الحديده در غرب يمن داشت.
در همين حال، شاهدان عيني اعلام کردند که نيروهاي سعودي و انصارالله به سمت مواضع يکديگر بمب‌هاي سنگين شليک مي‌کردند که بر اثر آن، بخشي از گذرگاه مرزي اصلي ميان دو کشور تخريب شد.

آنها عنوان داشتند که گذرگاه مرزي الحوض که بزرگ‌ترين گذرگاه براي انتقال مردم و کالاها ميان عربستان و يمن است، در ميان حملات‌ها تخليه شد و در اين حملات سالن خروج و بخش پاسپورت‌ها تخريب شد.

از سوي ديگر کشتي امداد رساني امارات با 850 تن از کمک‌هاي پزشکي و غذايي وارد اسکله عدن در جنوب يمن شد.

اين کمک‌هاي امارات در حالي است که اين کشور در ائتلاف ضد يمني که روزانه دست به کشتار مردم بي‌گناه اين کشور مي‌زند مشارکت دارد.

در همين حال خالد بحاح، معاون رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن در مقر اقامتش در رياض با اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن ديدار کرد.

بحاح در اين ديدار اعلام کرد که دولت مستعفي يمن براي حصول راه حلي براي بحران سياسي يمن تلاش مي‌کند.
*ايسنا