کد خبر: ۸۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۳

يادداشت شمخاني درباره محسن رضايي

 دريابان علي شمخاني - دبير شوراي عالي امنيت ملي - دوباره ديده شدن محسن رضايي در لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادداشتي نوشته است.

در اين يادداشت که در روزنامه ايران با عنوان «محسن سبزجامه‌گان» و «به بهانه سي وسومين سالگرد فتح خرمشهر و پاسداشت فرماندهي بصير» منتشر شده، آمده است: حلول شعبان المعظم، ماه پيامبر خدا(ص) و اعياد مبارک شعبانيه و نيز سوم خرداد را به عموم ملت ايران تبريک مي‌گويم.

سوم خرداد ماه 1361 يادآور شکوه، عظمت و اقتدار ملتي يکپارچه و متحد براي شکست تاريخي متجاوزي پر حمايت است. در اين روز پرآوازه، سرپنجه‌هاي عزت‌آفرين ملت ايران رخدادي تاريخي و برجسته را نه تنها در مقياس ملي و منطقه‌اي بلکه در مقياسي جهاني و بين‌المللي به ثبت رساندند.

متجاوزان و حاميانشان که در محاسبات خويش، ايران بريده از «غرب» و «شرق» را تنها و «بي‌پشتوانه» مي‌پنداشتند، از رشيد شدن کودکان 15 خرداد 42، اطلاع و تحليل درستي نداشتند و به اعتبار «عده» و «عده» خود به دنبال بهره‌گيري از به اصطلاح فرصتي تاريخي براي ايجاد تغيير راهبردي در جغرافياي منطقه و در هم پيچاندن طومار انقلاب اسلامي بودند. متجاوزان بعثي که با شعار «جئنا لنبقي» (آمده‌ايم که بمانيم) بخشي از خاک مقدس ايران اسلامي را به اشغال خود درآوردند با فرماندهي بي‌بديل امام خميني (ره) و سربازان پا در رکابش، امروز ديگر نه در خرمشهر بلکه در عراق هم نيستند.

خرمشهر يک نماد فراموش‌نشدني در تاريخ مقاومت و ايثار فرزندان ايران زمين است و بي‌شک پديدآوران اين حماسه ماندگار نيز اسطوره‌هايي از جنس افتخار و صلابت خرمشهر هستند امسال و با گذشت سي و سه سال از فتح‌الفتوحي که سربازان خدا در آزادي خرمشهر رقم زدند، نسل حماسه‌ساز و پيشتاز اين رخداد تاريخي، شاهد طلوعي ديگر از اميد، شادابي، استقامت و عزم انقلابي در قامت پرافتخارترين سردار سبزپوش عرصه جهاد و مقاومت يعني محسن رضايي بود.

هم‌نسلي‌هاي ما نام او را همچون «خرمشهر» به‌خوبي مي‌شناسند و فتح تاريخ‌سازي را که ناشي از تفکر خلاقانه او بود هرگز از ياد نمي‌برند. براي من که نزديک به چهل سال افتخار دوستي و همرزمي با «آقا محسن» را داشته‌ام، ديدن دوباره قامت او در لباس سبز پاسداري که جزئي جداناشدني از وجود اين سردار پرافتخار ايران اسلامي است، حلاوتي به شيريني ايام فتح و پيروزي داشت.

حضرت آقا در مراسمي که روز چهارشنبه گذشته (94.2.30) در دانشگاه امام حسين (ع) برگزار شد و طي آن پس از سال‌ها دوباره محسن رضايي با لباس سبز پاسداري از حريم انقلاب اسلامي در جمع همرزمان خود حضور يافت خطاب به پاسداران نسل جديد فرمودند: «... جوانان عزيز، فرزندان عزيز من! توجه داشته باشيد که عقبه دانشگاه شما، فتح خرمشهر است، عمليات فتح‌المبين است، عمليات فاو است عمليات کربلاي 5 است عقبه فراهم‌آورنده زمينه اين پيشرفت‌ها، آن مجاهدت‌هاست، آن فداکاري‌هاست، آن انوار درخشاني است که در جبهه‌ها به وسيله پيشکسوت‌هاي شما درخشيد، چشم‌ها خيره کرد، کشور را به حرکت درآورد، محيط زندگي جمهوري اسلامي ايران را و مردم عزيز اين کشور را متناسب با هدف‌ها و آرمان‌ها کرد.»

بنده به عنوان سرباز کوچک ملت بزرگ ايران بارزترين مصداق پيشکسوت را در سخن فرمانده معظم کل قوا، محسن رضايي مي‌دانم. سرداري که با «لباس سبز» و «بي آن»، جامه دفاع از انقلاب را هيچگاه از تن برون نياورده و با حفظ هويت انقلابي خويش، اقتدار پس از آزادي خرمشهر را به عنوان يک ضرورت براي به انجام رساندن يک رسالت تاريخي ديگر به همه نيروهاي انقلاب يادآور مي‌شود. حفظ توأمان «امنيت سرزمين» با منطق «پيشگيري» و کوتاه کردن دست‌هاي خون‌آلودي که از فرسنگ‌ها فاصله با تمسک به حيله‌هاي نظامي، سياسي و امنيتي به دنبال ناامن کردن ايران پرافتخار هستند مستلزم احياي خط مقاومت و ايثار و بازتوليد فرهنگي است که شرافت و عظمت خرمشهر را از زير چکمه استکبار خارج کرد.

بي‌شک شناخت درست فرصت‌ها و آسيب‌پذيري‌ها و هم‌راستا شدن با پرچمدار اين حضور «يعني رهبر معظم انقلاب» نيروهاي انقلاب را به هشياري و آمادگي بيش از پيش فرا مي‌خواند و محسن رضايي چون هميشه داوطلب اول اين جبهه پرمخاطره است.

در بزرگداشت سالروز آزادسازي خرمشهر قهرمان و در اجابت سخن امام راحل و نيز مقام معظم رهبري در تمجيد از پيشکسوتان جهاد و شهادت و تاکيد بر رهنمود رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه «حفظ روحيه انقلابي در زمان صلح، سخت‌تر از زمان جنگ است»، بيست و چهارمين محفل انس پيشکسوتان جهاد و شهادت را در 5 خرداد 94 در مسجد ولي عصر(عج) برگزار مي‌کنيم تا ديگر بار اين پيمان‌نامه را با حضور «پيشکسوتان» و «آقامحسن» تجديد کنيم.