کد خبر: ۸۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۴۱

یک سفر پر دردسر به ریاض!

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی وارد ریاض شد که کارشکنی عربستانی‌ها در فرودگاه این شهر هم ادامه داشت و بازیکنان را بیش از دو ساعت و نیم در مقابل چشمان ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا معطل کردند.
 
به گزارش مهر، از همان ساعت ۱۴ روز یکشنبه و بعد از اعلام خبر تاخیر پرواز پرسپولیس به عربستان، مشخص بود که سرخپوشان برای بازی با الهلال باید موانع و مشکلات زیادی را خارج از زمین مسابقه تحمل کنند.
 
به خاطر عدم صدور مجوز پرواز و سپس به بهانه تعویض یک قطعه روی باند فرودگاه ریاض، کاروان پرسپولیس به جای ساعت ۱۵، ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه از فرودگاه امام خمینی به سمت عربستان پرواز کرد. در طول مسیر دو ساعته به ریاض، مشکل خاصی وجود نداشت و به خاطر چارتر بودن پرواز، بازیکنان شرایط خوبی در هواپیما داشتند.
 
ورود به ریاض و تداوم کارشکنی‌ها
راند دوم مشکلات پرسپولیس بعد از ورود به فرودگاه ریاض آغاز شد. کاروان پرسپولیس ساعت ۲۱ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) وارد فرودگاه شدند. با توجه به چارتر بودن پرواز، سرخپوشان از قسمت VIP فرودگاه وارد شدند و طبیعتا باید کار روادید آنها در کمترین زمان ممکن صورت می‌گرفت با این حال آنها بیش از دو ساعت و نیم برای خروج از فرودگاه معطل شدند.
 
حضور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا
هنگام ورود به فرودگاه، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هم آنجا حضور داشت. او به مسئولان پرسپولیس گفت «عربستانی‌ها به من اعلام کرده اند پرواز پرسپولیس به خاطر چارتر بودند دیر از تهران بلند شده است.» با این حال محمد حسین نژادفلاح قائم مقام پرسپولیس از کارشکنی عربستانی ها گلایه کرد و گفت تاخیر در پرواز به خاطر اقدام عربستانی ها بود.
 
البته فهد، یکی از مسئولان باشگاه الهلال آنجا بود و تاکید کرد که این باشگاه هیچ گاه از میزبانی پرسپولیس ناراحت نبوده است. او قول داد که خروج پرسپولیس در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد.
 
کاروان ۵۰ نفره و بازشدن یک گیت!
همان موقع تنها یک گیت را برای انگشت نگاری و چهره نگاری کاروان پرسپولیس باز کردند که این مسئله اعتراض نژادفلاح را در پی داشت. سعودی ها در پاسخ گفتند که سیستمهای آنها مشکل فنی دارد و همین مسئله باعث می شود کار کند پیش برود!
 
پاسخ منفی برانکو به درخواست الهلالی ها
برانکو ایوانکوویچ و دیگر اعضای کادر فنی پرسپولیس اولین نفراتی بودند که ویزای فرودگاهی‌شان حاضر شد. نگرانی و ناراحتی از این کارشکنی از چهره سرمربی پرسپولیس مشخص بود. برانکو حتی به درخواست مسئولان الهلال و پرسپولیس برای ترک فرودگاه و رفتن به هتل پاسخ منفی داد و تاکید کرد که باید با تمام بازیکنانش فرودگاه را ترک کند.
 
پیگیری بی نتیجه نماینده AFC
اعتراض مدام مسئولان پرسپولیس به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا بی نتیجه بود. هرچند این نماینده هر از گاهی با مسئولان باشگاه و فرودگاه صحبت می‌کرد تا آنها را برای صدور زودهنگام روادید قانع کند، ولی هر بار با پاسخ «سیستمهای ما مشکل دارد» مواجه می شد.
 
یکساعت و صدور ویزای چهارنفر!
بعد از حدود نیم ساعت، دومین گیت را برای پرسپولیسی‌ها باز کردند ولی معطل کردن ماموران فرودگاه در صدور روادید که کاملا عمدی و روشن بود، جای هیچ شبهه ای باقی نمی گذاشت که عربستانی ها کاملا برای این مسئله برنامه ریزی کرده اند! در کند بودن کار صدور روادید همین بس که در عرض یکساعت فقط ویزای چهار بازیکن صادر شد!
 
نکته عجیب تر اینکه گیت دوم که هنوز روادید بازیکنان پرسپولیس را صادر نکرده بود، به یکباره کارش را عوض کرد و مشغول صدور روادید تعدادی دیگر از مسافران شد!
 
درخواست هوادار النصر از پرسپولیس
هرچند ماموران فرودگاه برای این کارشکنی علیه پرسپولیس توجیه شده بودند، ولی بعضی از ماموران هم استقبال گرمی از پرسپولیس داشتند. آنها طرفدار سرسخت تیم النصر بودند که با تیم الهلال کری خوانی زیادی دارد. این کری خوانی به حدی است که حتی یکی از ماموران از کادر فنی پرسپولیس خواست که با تمام قدرت الهلال را شکست بدهند!
 
تماس با سفارت ایران در عربستان
ناراحتی پرسپولیسی ها از وضعیت فرودگاه منجر به تماس با سفارت ایران در کشور عربستان شد. ابتدا محمود خوردبین و سپس محمد حسین نژادفلاح از مسئول سفارت خواستند تا با رایزنی با وزارت خارجه، زودتر به این مسئله خاتمه دهند.
 
نژادفلاح که از این وقت کشی سعودی ها ناراحت و عصبانی بود، این مسئله را علاوه بر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، با یک مقام بلندپایه عربستانی در فرودگاه در میان گذاشت و از وی خواست که برای حل این مشکل اقدام کند.
 
خواسته کاپیتان پرسپولیس از خوردبین
معطل شدن بیش از حد در فرودگاه، صدای بازیکنان پرسپولیس را درآورده بود و آنها هر کدام به یک طریق اعتراض می‌کردند. آنها معتقد بودند تاوان برد در تهران را پس می دهند. محمد نوری کاپیتان پرسپولیس از محمود خوردبین خواست که زودتر به هتل برود تا وضعیت اتاق های بازیکنان مشخص شود. سرپرست پرسپولیس هم گفت که این کارها از قبل صورت گرفته و جای نگرانی نیست.
 
نماینده AFC: اینجا بودیم تا اتفاقات را ببینیم
در نهایت مشکل صدور روادید بازیکنان بعد از دو ساعت و نیم حل شد تا آنها به همراه کادر فنی زودتر راهی هتل شوند و استراحت کنند. خبرنگاران، مسئولان پشتیبانی و دیگر اعضای باشگاه هم در فرودگاه ماندند تا روادیدشان صادر شود. مشکل این دسته از کاروان هم بعداز سه ساعت و نیم حل شد تا کارشکنی بزرگ مسئولان باشگاه الهلال در روز اول صدای همه را در بیاورد.
 
نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا خطاب به نژادفلاح گفت که برای رسیدگی به این موضوع اینجا بوده و آمده است تا ببیند چه اتفاقاتی در فرودگاه رخ می‌دهد. او در نهایت پیش آنکه کار سرخپوشان تمام شود، با درخواست نژادفلاح محوطه فرودگاه را ترک کرد.
 
بازیکنان پرسپولیس هم بعد از حضور در هتل «ماریوت» و صرف شام مختصر راهی اتاقهایشان شدند تا برای تمرین روز دوشنبه مشکلی نداشته باشند.