کد خبر: ۸۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۲

راز قتل‌ آتشین دختر جوان در حافظه گمشده موبایل

 
 ۲ برادر وقتی نقشه قتل خواهرشان را کشیدند، تصمیم گرفتند از جنایت هولناکشان فیلمبرداری کنند تا درس عبرتی شود برای بقیه خواهرهایشان اما گم شدن رم گوشی آنها، راز این جنایت را فاش کرد.

به گزارش همشهری، چند روز پيش فيلم كوتاهي در گوشي عده‌اي از جوانان دزفولي چرخيد. اين فيلم صحنه قتل دختر جواني را نشان مي‌داد كه بي‌رحمانه هدف اصابت ضربات چاقو قرار مي‌گرفت و اين معما را به‌وجود آورده بود كه آيا فيلم واقعي است؟هرچند در ابتدا همه تصور مي‌كردند كه فيلم ممكن است ساختگي و جعلي باشد اما وقتي مردي يك رم موبايل در خيابان پيدا كرد پاي پليس به ميان آمد و پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل شد.

اين مرد در حال عبور از خيابان بود كه چشمش به يك رم گوشي موبايل افتاد و از روي كنجكاوي آن را برداشت. سپس رم را در گوشي موبايل خودش گذاشت و به تماشاي فيلم‌ها و عكس‌هاي داخل آن پرداخت. او از بين فايل‌هاي مختلف يكي از آنها را باز كرد. آنجا بود كه مرد كنجكاو با ديدن فيلم كوتاهي كه صحنه قتل يك دختر را نشان مي‌داد به وحشت افتاد. فايل مورد نظر نشان مي‌داد كه اين فيلم توسط همان گوشي كه رم داخل آن بوده، فيلمبرداري شده و اين يعني فيلم جنايت كاملا واقعي‌ است. به همين دليل مرد جوان تصميم گرفت موضوع را به پليس اطلاع بدهد.

    فيلم ‌جعلي نبود

وقتي رم موبايل به‌دست مأموران رسيد، آنها با ديدن فيلم كوتاه و انجام اقدامات كارشناسانه دريافتند كه اين فيلم نه‌تنها جعلي نيست بلكه واقعي بوده و از جنايتي خاموش حكايت دارد. جنايتي كه ظاهرا كسي از ماجراي آن خبر ندارد.تيمي از كارآگاهان با دستور سرهنگ خواجوي، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان، مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. آنچه در فيلم ديده مي‌شد 2پسرجوان بودند كه با چاقو ضرباتي به دختر جواني مي‌زنند و او خون‌آلود روي زمين مي‌افتد.

فيلم كوتاه‌تر از آن است كه اطلاعات بيشتري در اختيار بيننده قرار دهد اما ضربات چاقو آنقدر عميق است كه بعيد به‌نظر مي‌رسد دختر جوان جان سالم از اين حادثه به در برده باشد.كارآگاهان چندين‌بار فيلم را بازبيني كردند. هيچ اطلاعات و سرنخ كه پليس را به صاحب رم موبايل برساند، وجود نداشت و تنها سرنخ همان فيلم جنايت بود. در چنين شرايطي بررسي‌ها ادامه يافت تا اينكه با توجه به صحنه‌هايي كه داخل فيلم بود، سرنخ‌هايي از عاملان جنايت به‌دست آمد. مأموران توانستند در اقدامات اطلاعاتي هر دو پسر جوان را شناسايي كنند.

    راز 6ماهه جنايت

ماموران 2پسرجوان را كه با هم برادر بودند و در فيلم حضور داشتند چند روز پيش در شهرستان دزفول دستگير كردند. هرچند آنها در ابتدا سعي داشتند خود را بي‌گناه جلوه دهند اما با وجود شواهد و مدارك چاره‌اي جز اقرار به جنايت نديدند. اين درحالي بود كه طبق بررسي‌هاي پليس، دختر 18ساله‌اي كه در فيلم هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود، خواهر متهمان بود كه قرباني خشم خونين آنها شده بود.

يكي از برادران جنايتكار وقتي تصميم به اعتراف گرفت، به مأموران گفت: چند وقت پيش متوجه شديم كه خواهرمان با پسري آشنا شده و قصد ازدواج با او را دارد. وقتي من و برادرم اين موضوع را شنيديم حسابي به‌هم‌ريختيم و به خواهرمان تذكر داديم كه به او جواب منفي بدهد چراكه خواستگارش را مي‌شناختيم و مخالف اين ازدواج بوديم. وي ادامه داد: خواهرمان اما بدون اينكه تذكر ما را جدي بگيرد و به نصيحت‌هاي ما گوش كند همچنان با خواستگارش ارتباط داشت.

همين موضوع باعث شد كه من و برادرم تصميم به قتل بگيريم. برادر جنايتكار در ادامه گفت: روز حادثه به سراغ خواهرمان رفتيم. او را سوار ماشين كرديم و به بيابان‌هاي اطراف دزفول برديم. در آنجا با چاقو به جانش افتاديم و دوربين موبايل را روشن كرديم تا نوبتي از صحنه جنايت فيلم بگيريم. مي‌خواستيم اين فيلم درس عبرتي باشد براي بقيه خواهرهايمان و دختران فاميل. بعد از قتل، جسد او را به سمت پلي در حاشيه شهر برديم. در آنجا با ريختن بنزين روي جسد، آن را به آتش كشيديم.

وي گفت: قتل را آبان‌ماه سال گذشته انجام داديم و فيلم جنايت را در اختيار داشتيم. درحالي‌كه معماي قتل فاش نشده و هيچ‌كس نمي‌دانست كه خواهرمان به قتل رسيده رم موبايل من به طرز عجيبي ناپديد شد و من نمي‌دانستم كه رم گم شده است تا اينكه متوجه شدم فيلم جنايت در شبكه‌هاي اجتماعي پخش شده و پليس در جست و جوي ماست تا اينكه به دام افتاديم و راز جنايت بعد از گذشت 6‌ماه افشا شد.

 پس از اعتراف 2برادر جنايتكار به قتل خاموش، مأموران راهي محلي شدند كه آنها جسد را در آنجا سوزانده بودند. به اين ترتيب بقاياي جسد سوخته قرباني كشف شد و با افشاي اين حقيقت 2برادر جنايتكار با صدور قرار قانوني راهي زندان شدند.