کد خبر: ۸۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۹

عربستان موزه يمن را با خاک يکسان کرد

  جنگنده هاي متجاوز عربستاني به تقليد از تروريست هاي دست پرورده اين کشور، يکي از غني ترين موزه هاي يمن را با خاک يکسان کردند.

خبرگزاري خبريمن روز دوشنبه نوشت: آن چه جنگنده هاي متجاوز عربستان در قبال آموزهاي يمن انجام مي دهند، با رفتار تروريست هاي داعش در عراق و سوريه چندان تفاوتي ندارد.

در حاليکه دنيا تمام توجه خود را به تخريب موزه ها و آثار باستاني عراق و سوريه معطوف کرده، عربستان به دور از چشم جهانيان، تمام زيرساخت هاي عمومي يمن از جمله موزه هاي اين کشور را مورد حمله قرار مي دهد.

جنايتکاران سعودي از پنجشنبه گذشته تاکنون در چند عمليات هدفمند، يکي از غني ترين موزه هاي يمن که حاوي آثار باستاني چند هزار ساله بود، با خاک يکسان کردند.

اين موزه که در سال 2002 ميلادي احداث شد و شامل دو ساختمان و پنج سالن بزرگ بود و آثار باستاني، کتاب هاي خطي، انبارها و گنجينه هاي نگهداري آثار نفيس، کارگاه هاي مرمت، تصويربرداري و مستندسازي و کارگاه هاي ساخت نمونه هاي آموزشي را دربر مي گرفت، هدف حملات هوايي عربستان قرار گرفت و نابود شد .

موزه استان ذمار شامل سه سالن نمايش آثار شامل سالن هاي آثارباستاني، آثاردوره اسلامي و ميراث فرهنگي همه استان هاي يمن بود.

عربستان با همراهي همپيمانان عرب و حمايت آمريکا از ششم فروردين حملات وحشيانه هوايي عليه يمن آغاز کرده و هزاران نفر از شهروندان اين کشور از جمله صدها زن و کودک را به خاک و خود کشانده است .
*ايرنا