کد خبر: ۸۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۲

تورم تا ۲ سال آینده تک نرخی می‌شود

 رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از برنامه دولت برای تک رقمی کردن تورم در سال های ۹۵ و ۹۶ خبر داد و گفت: سال جاری سال تک رقمی شدن نرخ تورم نیست و حل مشکل تورم در چند گام انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم،  فرهاد نیلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه در حال حاضر اولویت دولت باید تک رقمی شدن تورم باشد یا خروج از رکود؟ اظهار داشت: اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم خروج از رکود با مشکل مواجه می شود.

وی در همین ارتباط با اشاره به ثبات بازار ارز و نزولی شدن روند تورم در سال 93، گفت: کنترل تورم به معنای نگه داشتن نرخ تورم روی عدد 15 درصد نیست، بلکه تورم باید تک رقمی پایدار شود.

نیلی افزود: باید ثبات در اقتصاد شکل بگیرد تا سرمایه گذاران برای تصمیم‌های اقتصادی اطمینان لازم را داشته باشند؛ از همین رو تورم تک رقمی باید در دستور کار دولت باشد هرچند تورم تک رقمی در سال 94 محقق نمی شود و احتمالاً در سال‌های 95 و 96 این مهم عملی خواهد شد.

وی همچنین درباره برگزاری بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، گفت: این همایش با محور تورم تک رقمی پایدار، الزامات سیاستی و نهادی قرار است در روزهای یکشنبه و دوشنبه دهم و یازدهم خرداد در سالن اجلاس سران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در همایش امسال سخنرانی خود را با موضوع راهبرد دولت در دستیابی به تورم پایدار تک رقمی ارائه خواهد کرد، افزود: رئیس کل بانک مرکزی هم دستاوردهای سیاست مقابله با تورم در سال 93 و تداوم سیاست کنترل تورم در سال 94 را تشریح خواهد کرد.

وی گفت: همچنین 5 نشست تخصصی شامل الزامات پولی و ارزی گذار به تورم تک رقمی، ارتقای سلامت و نظارت بانکی، الزامات نهادی پایداری تورم تک رقمی، اصلاح بازار اعتبار و تجدیدساختار مالی، اصلاح بازار اعتبار و تجدید ساختار مالی بنگاه های اقتصادی و مدیریت بدهی بانک ها به بانک مرکزی در این همایش برگزار خواهد شد.