کد خبر: ۸۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

اردوغان اکثریت پارلمان را از دست می‌دهد

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (دوشنبه) توسط خبرگزاری رویترز منعکس شد، حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن این کشور، اکثریت پارلمانی خود را از دست می‌دهد و مجبور به تشکیل یک دولت ائتلافی خواهد شد.
ایسنا: بر اساس نتایج یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (دوشنبه) توسط خبرگزاری رویترز منعکس شد، حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن این کشور، اکثریت پارلمانی خود را از دست می‌دهد و مجبور به تشکیل یک دولت ائتلافی خواهد شد.

بر اساس این نظرسنجی، میزان آرای حزب عدالت و توسعه 41 درصد، میزان آرای حزب مخالف جمهوریخواه خلق 26 درصد، میزان آرای حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه 18/1 درصد و همچنین میزای آرای حزب کردگرای دموکراتیک خلق 10/4 درصد است.

یکی از نکات این نظرسنجی این است که حزب دموکراتیک خلق در انتخابات پارلمانی آستانه 10 درصدی لازم برای ورود به پارلمان را به دست می‌آورد.

این دومین نظرسنجی در روزهای اخیر است که حاکی از کاهش حمایت‌ها از حزب عدالت و توسعه در ترکیه است.

در نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط دیگر شرکت‌های نظرسنجی، میزان حمایت مردم ترکیه از حزب عدالت و توسعه بین 45 تا 47 درصد بود.

این سطح از حمایت از حزب عدالت و توسعه که در نظرسنجی‌های اخیر نشان داده شده کار را برای این حزب به منظور دست یافتن به تغییراتی در قانون اساسی که رجب طیب اردوغان، بنیانگذار این حزب و رئیس جمهور فعلی ترکیه برای افزایش اختیاراتش به دنبال آنهاست، بسیار سخت خواهد کرد.