کد خبر: ۸۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۸

رضايي: آل سعود سر عقل بيايد و به نسل کشي خود در يمن پايان دهد

  دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام از حکام آل سعود خواست بر سرعقل بيايند و به نسل کشي و جنايات خود در کشور مظلوم يمن پايان داده و سرنوشت مردم اين کشور را به خود آنان بسپارند.

محسن رضايي دوشنبه شب در آيين چهارم خرداد روز پايداري و مقاومت و روز دزفول در سالن آيت الله خامنه اي مجتمع فجر اهواز تهاجم بي رحمانه عربستان سعودي به مردم يمن را نمونه اي از توحش مدرن و مشابه تهاجم صهيونيست ها به غزه دانست و گفت: آل سعود به طور قطع از اين حمله و کشتار زنان و کودکان يمني سودي نخواهد بود.

وي تهاجم وحشيانه آل سعود به يمن را در راستاي تامين منافع صهيونيست ها و آمريکا و ايجاد شکاف و اختلاف بيشتر در جهان اسلام تفسير کرد و گفت: تهاجم آل سعود به يمن نمونه اي از جنگ نيابتي است ، يعني آمريکايي ها بدون اينکه سربازي از آنان کشته شود به ناامني ، شکاف و تضعيف امت اسلام در منطقه دامن مي زنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه حکام آل سعود را عامل تحقق اهداف آمريکا و صهيونيستها در منطقه خاورميانه دانست و افزود: در تهاجم 50روزه آل سعود به کشور يمن تاکنون10تا 15ميليون نفر از مردم يمن در کوهها و بيابان ها آواره شده و زيرساخت هاي اين کشور حتي پمپ بنزين هاي آن نيز از حملات وحشيانه سعودي ها در امان نبوده است.

وي در ادامه به جنايات گروه هاي تروريستي ، تکفيري و داعش در کشورهاي سوريه ، عراق و لبنان و کشتار بي رحمانه و بي سابقه مردم اين کشورها اشاره کرد و گفت: تروريست هاي تکفيري به کشتار شيعيان ، اهل تسنن ، مسيحي ها و اقليت هاي مذهبي در سوريه و عراق دست مي زنند و جو رعب و وحشت را در جهان اسلام حاکم کرده اند.

وي هدف از ايجاد ناامني گروه هاي تروريستي و تکفيري که عامل آمريکا ، صهيونيست ها و برخي کشورهاي مرتجع منطقه هستند را کشاندن درگيري ها و ناامني به درون مرزهاي جمهوري اسلامي ايران بيان کرد و گفت:دشمنان پس از جنگ هشت ساله ، مي خواهند يک بار ديگر شانس خود را امتحان کنند و با به راه انداختن جنگ و آشوب به مرزهاي ما ، جلوي آرامش و پيشرفت ايران اسلامي را بگيرند ولي با هوشياري و مقاومت ملت ايران اين خدعه و نيرنگ به سرانجام نخواهد رسيد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور مستشاري جمهوري اسلامي ايران در کشورهاي سوريه و عراق را در راستاي تامين امنيت ملي کشور ، مقابله با اهداف خبيث قدرت هاي استکباري در منطقه و تقويت محور مقاومت بيان کرد و گفت:اگر همين کمک ها به سوريه و عراق نشود مجبور هستيم ميلياردها دلار براي حفاظت از مرزها و تامين امنيت شهرهاي خود هزينه کنيم.

وي کمک به سوريه و عراق در مقابله با تروريسم را در راستاي جلوگيري از بروز جنگ در کشور دانست و افزود: ما به دنبال جنگ افروزي نيستيم ولي در مقابل توطئه هاي خطرناک دشمنان ساکت و بي تفاوت نخواهيم بود.

رضايي تاکيد کرد به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد تهديدها به مرزهاي ما نزديک شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه مقاومت و پايداري مردم دزفول را درسي براي مردم لبنان ، عراق و سوريه و يمن توصيف کرد و گفت: مردم باغيرت و مومن دزفول با حمايت و پشتيباني از رزمندگان اسلام و مقاومت در برابر موشک باران دشمن بعثي ، اميد صدام براي اشغال شمال خوزستان را به ياس تبديل کرد.

وي مقاومت و ايستادگي را يک مکتب و انديشه بيان و خاطرنشان کرد: عاشورا مظهر مقاومت است و اگر ايستادگي و مقاومت امام حسين (ع) عليه ظلم و بي عدالتي نبود بشريت چيزي براي عرضه نداشت.

رضايي تجاوز و کوبيدن شهرها و کشتار زنان و کودکان را مظهر و نشانه تجاوز و پستي صدام معدوم دانست و در ادامه با اشاره به حملات دشمن به نفتکش ها ، مراکز اقتصادي و استفاده از سلاح شيميايي عليه رزمندگان اسلام اظهار داشت: با وجود اينکه 27سال از پايان جنگ تحميلي گذشته ولي روزي نيست که جانباز شيميايي به عنوان سند مظلوميت و پايداري ما به شهادت نرسد.

آيت الله سيدعلي شفيعي از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در اين آيين با تجليل از فداکاري ، صبر و استقامت مردم دزفول در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره مرحوم سيدمجدالدين قاضي دزفولي امام جمعه فقيد دزفول گفت: مردم دزفول انصافا نقش ارزنده و تعيين کننده اي در تقويت روح مقاومت ملت ايران در برابر دشمن بعثي داشتند.

وي گفت: امروز هيچ کس در جهان نيست که مقاومت و پايداري دزفول را نشنيده باشد.

بعثي ها در دوران هشت سال دفاع مقدس 170فروند موشک و دو هزار و 500گلوله توپ به دزفول شليک و بيش از 20هزار واحد مسکوني و تجاري را نابود کردند.

بنا به گزارش در اين آيين پيشنهاد شد همه ساله به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري ، مردم دزفول با مقام معظم رهبري ديدار داشته باشند.

سروده هاي حماسي صادق آهنگران و نمايش زنده از حضور و مقاومت مردم دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس از ديگر بخش هاي اين آيين مردمي بود.
*ايرنا