کد خبر: ۸۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۲

واکنش فرمانده ناجا به اقدامات گروهک داعش در فضاي سايبري

 فرمانده ناجا در خصوص اقدامات گروهک‌هاي تروريستي از جمله گروهک تروريستي داعش در فضاي مجازي توضيحاتي ارائه کرد.

سردار حسين اشتري در حاشيه همايش بين‌المللي جرائم سايبري در دنياي به هم پيوسته در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم در خصوص اقدامات گروهک‌هاي تروريستي از جمله گروهک داعش در فضاي مجازي اظهار داشت: فضاي مجازي فرصتي براي تمامي گروه‌ها، اشخاص و سازمان‌هاست ولي امروز شاهديم که متأسفانه گروه‌هاي تروريستي از اين ابزار به‌نفع مقاصد شوم خود استفاده مي‌کنند ولي پليس ايران در هر جايي که جهت فلش تخلفات اين گروهک به‌سمت کشورمان بوده جواب لازم را داده است.

فرمانده ناجا افزود: در حال حاضر اقدامات پيشگيرانه و بازدارنده در اين خصوص انجام شده است و متأسفانه امروز شاهد اثرات مخرب تحرکات اين گروه تروريستي در کشورهاي همسايه خود هستيم.

سردار اشتري با اشاره به برگزاري اين همايش، هماهنگي بيشتر در فضاي مجازي، ميان کشور ايران و تمام کشورهاي دنيا را از مهم‌ترين اهداف اين همايش برشمرد و گفت: هماهنگي بيشتر و افزايش تعامل پليس ايران با ساير کشورهاي دنيا به‌جز رژيم غاصب صهيونيستي از جمله اهداف اين همايش است.

وي افزود: امروز بيش از 90 درصد جرائم فضاي مجازي توسط پليس فتاي کشورمان شناسايي و با مجرمان اين فضا برخورد مي‌شود، و امروز شاهد آن هستيم پليس نوپاي 5ساله فتا با پليس‌هاي توانمند 15ساله در کشورهاي دنيا رقابت مي‌کند.

اين در حالي است که کشور ما سال‌ها در شرايط تحريم قرار داشته و تهيه تجهيزات و فناوري‌هاي پيشرفته براي ما سخت‌تر از ساير کشورهاست.

فرمانده ناجا تأکيد کرد: امروز کشورهاي مدعي پليس سايبري، درصد کشفياتشان از نصف کشفيات ما نيز کمتر است.

سردار اشتري در پايان راه‌اندازي مرکز IGCI در کشور سنگاپور را گامي بزرگ براي افزايش تعاملات بين‌المللي پليسي براي کشف جرائم سايبري دانست.
*تسنيم