کد خبر: ۸۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

بورس در صبر و انتظار

 بورس تهران بعد از رشد کم رمق روز گذشته، به مدار قبلی خود برگشت و دوباره نزولی شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که روز گذشته با حمایت سهامداران عمده اندکی مثبت شده بود، در معاملات امروز به مدر نزولی خود برگشت و منفی شد. بنابراین با وجود رشد ناچیز 133 واحدی شاخص بورس در روز گذشته، روند حرکتی بی رمق بورس تهران نشان می دهد که این بازار گرفتار رکود و بی انگیزگی شده و سهامداران زیان دیده آن به امید انتشار اخبار مثبت در صبر و انتظار به سر می برند.

به این ترتیب در بازار بی جان امروز اکثر قیمت سهام شرکتها منفی شد و با مشارکت حقیقی‌ها برای فروش سهام شرکتهای خود مواجه شد این در حالی است که در مقابل رفتار حقیقی‌ها، حقوقی‌های بازار بیشتر برای خریداری سهم تمایل نشان دادند.

در بازار امروز بورس تهران شرکت‌های مخابرات، تاپیکو، چادرملو، پالایگاه بندرعباس، توسعه معادن و فلزات، بانک سینا و بانک ملت بیشترین تاثیر را در افت 83 واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال 63 هزار و 413 واحدی شدند.

همچنین امروز شاخص بورس به مدد رشد شرکتهایی همچون کشتیرانی، مپنا، ارتباطات سیار و هلدینگ خلیج فارس افت ناچیزی را تجربه کرد با این حال در بازار امروز شرکت‌هایی همچون پتروشیمی خارک، ایران ترانسفو و پشم شیشه ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای نفت پارس، آلومراد و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.

امروز نیز همانند روزهای گذشته از ارزش و حجم معاملات بورس کاسته شد که این امر نشان دهنده کمبود نقدینگی در بورس تهران است به طوری که در مجموع 323 میلیون سهم به ارزش 70 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 281 هزار میلیارد تومان افت کرد.