کد خبر: ۸۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

درخواست سازمان ملل برای آتش بس موقت در سوریه

  نهاد غذایی سازمان ملل متحد روز سه شنبه خواستار برقراری آتش بس موقت انساندوستانه در سوریه برای فراهم کردن امکان برداشت محصولات کشاورزی و رساندن آن به بازار مصرف شد.

به گزارش آسوشیتدپرس از رم، برنامه جهانی غذا در بیانیه ای افزود: نشانه ها حاکی از بیشتر بودن محصولات کشاورزی در سال 2015 نسبت به سال گذشته است.

به گفته ارثارین کازین مدیر اجرایی این نهاد غذایی، رساندن مواد غذایی به بخش هایی از این کشور که مردم به این ماده نیاز دارند با توجه به شمار زیاد سوری هایی که وادار به فرار از خانه هایشان به علت درگیری های این کشور شده اند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کازین افزود: به رغم مناسب بودن محصولات کشاورزی در سال جاری، بدون برقراری آتش بس موقت از سوی همه طرف های درگیر و فراهم کردن امکان دسترسی بدون مانع به مواد غذایی تولید شده در سوریه و گشودن راه ها و مسیرهای انتقال و رساندن آن، مردم همچنان گرسنه خواهند بود و بهای مواد غذایی نیز همچنان بالا باقی خواهد ماند.

در همین حال گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش با پیشروی در جاده دمشق - تدمر در جنوب شرقی شهر حمص، معادن فسفات و اماکن موازی آن در منطقه خنیویس را اشغال کرده است.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه که مقر آن در انگلیس است، افزود: گروه تروریستی داعش پس از پیشروی اخیر، بخش های بیشتر و دارای اهمیت اقتصادی زیادی را در سوریه اشغال کرده است.

داعش در 13 مه ( 23 اردیبهشت) شهرک باستانی تدمر و روستای العامریه و چند منطقه دیگر در استان حمص در مرکز سوریه را اشغال کرد.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از سوریه و عراق را اشغال کرده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی شده است .

سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ورود تروریست های خارجی به این کشور روبه رو شده است.که از حمایت های مالی و تدارکاتی ترکیه، عربستان و قطر برخوردارند.