کد خبر: ۸۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۹

مارادونا: بلاتر مايه شرمساري فوتبال است/ او در فيفا يک ديکتاتور مادام‌العمر مي‌باشد

خبر ورزشي: ديگو مارادونا هر از گاهي به ياد تنفر خودش از سپ بلاتر مي‌افتد و به بهانه‌اي رئيس فيفا را مي‌کوبد.

بلاتر خودش را براي شرکت در انتخابات آماده مي‌کند تا براي پنجمين بار رياست اين سازمان مهم فوتبال را به‌ دست بگيرد و مارادونا يک بار ديگر يادآور شده که اصلاً از رياست بلاتر بر فيفا رضايتي ندارد. مارادونا که اين روزها حامي شماره يک شاهزاده علي اردني براي رياست فيفاست، در ستون خودش در روزنامه «ديلي تلگراف» نوشته بلاتر باعث شرمساري دردناک ورزش است: «در دهه‌هاي گذشته فوتبال تغييرات زيادي کرده.

اصلاً هم رو به بهتر شدن نرفته. اوايل ورزشي بود که مي‌توانستي به آن افتخار کني، ورزشي که دنيا را با هم متحد مي‌کرد اما فيفا سازمان اصلي ناظر بر اين ورزش به محلي براي فساد تبديل شده. بيشتر هواداران فوتبال مي‌توانند پيش‌بيني کنند که من در ادامه چه مي‌خواهم بگويم. با رياست سپ بلاتر فيفا مايه خجالت و شرمساري کساني شده که واقعاً دل‌شان براي فوتبال مي‌تپد. چرا؟ اينکه براي پنجمين بار آن هم در سال 2015 کانديداي رياست اين سازمان شده در جوامع دموکراتيک اصلاً قابل پذيرش نيست اما انگار در فيفا اين مسئله هيچ اشکالي ندارد.

ما يک ديکتاتور مادام‌العمر داريم.» شاهزاده علي بن الحسين فعلاً تنها کانديدايي است که در انتخابات با بلاتر رقابت خواهد کرد و اسطوره فوتبال آرژانتين حامي اوست. لوئيس فيگو و فان‌پراگ ديگر کانديداهاي اين رقابت بودند که هر دو به نفع الحسين کنار کشيدند