کد خبر: ۸۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۲

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

ایسنا: پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست برابر الهلال از این رقابت‌ها حدف شد.

دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22:35 در ورزشگاه ملک فهد ریاض آغاز شد و تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران به مصاف هم رفتند. این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود الهلال به پایان رسید. با این نتیجه الهلال عربستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مرحله بعدی صعود کرد.

بازی را بازیکنان میزبان بهتر آغاز کردند و در همان دقیقه دوم بازی به یک کرنر دست یافتند. هرچند الهلال از این ضربه سودی نبرد اما زنگ خطر را برای پرسپولیس در همان آغاز بازی به صدا درآورد.

دقیقه 9، شهرانی از جناح راست به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد و در آستانه ورود به محوطه جریمه پاس عرضی داد اما این توپ خطرناک را مدافع پرسپولیس دور کرد. یک دقیقه بعد باز هم این بازیکن خطرساز شد اما باز هم مدافعان هوشیار پرسپولیس توپش را مهار کردند.

از این پس تا حدود 10 دقیقه بازی در میانه میدان جریان داشت و هر دو تیم فرصت خاصی برای گل‌زنی نداشتند.

دقیقه 22، محمد نوری پشت محوطه جریمه توپ‌ربایی کرد و در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما داور خطای هند او را اعلام کرد.

بلافاصله در این سوی میدان الهلال به یک ضربه کرنر رسید. شلهوب، کاپبتان الهلال بازی را آغاز کرد اما نوری توپ را کمی دور کرد. الهلال در دور دوم حمله هم ناکام ماند ولی در موج سوم حمله موقعیت بسیار خطرناکی ایجاد شد. در حالی که مهاجم الهلال با سوشا مکانی تک‌به‌تک شده بود، دروازه‌بان پرسپولیس توپ را از جلوی پای او دور کرد.

دقیقه 27، مکانی شوت راه دور السالم را فقط کمی دور کرد و پرسپولیس خوش‌شانس بود که مهاجم الهلال در داخل محوطه شش‌قدم نتوانست توپ برگشتی را به گل تبدیل کند.

دقیقه 28 اعلام خطای نواک عبید، خشم بازیکنان الهلال را به دنبال داشت اما داور به اعتراضات اهمیتی نداد.

الهلال یک – پرسپولیس صفر؛ دقیقه 29 یوسف السالم دروازه پرسپولیس را باز کرد. اشتباه عالیشاه در میانه میدان توپ را به بازیکنان الهلال سپرد تا آنها با حرکت تیمی خوب با مکانی دو به تک شوند و به راحتی گل اول بازی را به ثمر برسانند.

دقیقه 37 شهرانی سانتر خطرناکی به روی دروازه پرسپولیس انجام داد که مکانی آن را دور کرد.

دقیقه 41 یوسف السالم باز هم می توانست گل بزند اما شوت محکم این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم:

در آغاز این نیمه الهلال دروازه پرسپولیس را آماج حملات کرد و در همان دو دقیقه نخست نیمه دوم دو بار خطرساز شد.

دقیقه 53، بازیکنان الهلال با ورود به محوطه جریمه پرسپولیس هر کار خواستند کردند و با پاس کاری های متوالی فرصتی برای گل زنی فراهم کردند اما شوت مهاجم الهلال زوزه کشان از کنار دروزاه به بیرون رفت.

الهلال 2 - پرسپولیس صفر؛ دقیقه 56، خطای هند نورمحمدی یک ضربه پنالتی را به الهلال تقدیم کرد. محمد شلهوب این ضربه پنالتی را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

دقیقه 58، پرسپولیس می‌توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما بی‌دقتی و اشتباهات پی در پی مهاجمان سرخ پوش، این فرصت عالی از دست رفت.

دقیقه 67، مهدی طارمی در شلوغی محوطه جریمه با دروازه‌بان الهلال تک‌به‌تک شد اما مدافع میزبان در لحظه آخر توپ را به کرنر فرستاد. در ادامه هم بابک حاتمی از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

در ادامه در دقیقه 91 در شرایطی که پرسپولیس برای جبران گل پیش کشیده بود، الدوساری بازیکن تعویضی الهلال توانست در غفلت بازیکنان پرسپولیس به گل سوم برسد تا قرمزپوشان ایران با لیگ قهرمانان وداع کند.

در دقیقه 94 مهدی طارمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. هنگام خروج طارمی از زمین، هواداران عربستانی که دل خوشی از مهاجم پرسپولیس نداشتند با پرتاب سنگ و بطری از طارمی استقبال کردند.