کد خبر: ۸۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۴

قرائت گزارش نهایی تفریق بودجه 91 در صحن علنی مجلس/تخلفات اجرای هدفمندی

 گزارش نهایی تفریق بودجه سال 91 کل کشور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت شد.

به گزارش ایسنا براساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از تفریق بودجه سال 91 که از سوی غلامرضا کاتب سخنگوی این کمیسیون قرائت شد درآمدهای مالیاتی و درآمدهای حاصل از مالکیت دولت به ترتیب 87 و 65.7 درصد تحقق یافته و درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات و درآمدهای متفرقه نیز بیش از صد در صد تحقق داشته است.

این گزارش همچنین نحوه عملکرد مالی حوزه نفت و گاز ، حوزه پولی و بانکی، صندوق توسعه ملی، حمایت از تولید ملی، واگذاری شرکت‌های دولتی، بازار سرمایه و هدفمندی یارانه‌ها را مورد بررسی قراردادهاست.

در بخشی از این گزارش اشاره شده که علی رغم حکم قانون بودجه 91 مبنی بر ممنوعیت اختصاص و پرداخت هرگونه وجه برای اجرای قانون هدفمندی غیر از وجوه حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و یارانه موضوع قانون، مبلغ 46 هزار و 551 میلیارد ریال از سایر منابع جهت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 91 اختصاص یافته است.

همچنین در این گزارش آمده که دولت موظف به اختصاص سهم بخش‌های مختلف در اجرای هدفمندی بوده و می‌بایست از مجموع منابع اختصاص یافته برای هدفمندی به مبلغ 413 هزار میلیارد ریال، می‌بایست مبلغ 302 هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه به سرپرست خانوار اختصاص می‌یافت. لذا مبلغ 112 هزار میلیارد ریال مازاد پرداخت شده برای یارانه نقدی می‌بایست برای تولید و سلامت و بیمه بیکاری و حمایت از بیماران اختصاص داده می‌شد که این امر محقق نشده و وجوه دریافتی از بانک مرکزی به مبلغ 57 هزار میلیارد ریال و خزانه داری کل کشور به مبلغ 5000 میلیارد ریال بر خلاف ماده 13 قانون هدفمندی در سال 91 تصفیه نشده است.

متن کامل این گزارش تا دقایقی دیگر بر روی خروجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار خواهد گرفت.