کد خبر: ۸۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

مشکل بيمه خبرنگاران حل شد

  مديرکل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت ارشاد گفت: مشکل بيمه خبرنگاران کاملا حل شده است.

حسن محرابي دقايقي پيش در حاشيه مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره مطبوعات غرب کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: مشکل بيمه خبرنگاران حل شده به اين صورت که بخشي از بيمه خبرنگاران برعهده مديران مسئول و صاحبان امتياز نشريات و خبرگزاري‌ها قرار گرفته است.

وي عنوان داشت: بخشي ديگر از خبرنگاران مي‌توانند با مراجعه به سايت سمان ثبت نام و کارت حرفه‌اي خبرنگاري و روزنامه‌نگاري را دريافت کنند که از آن طريق وزارت ارشاد مي‌تواند بخشي از بيمه آن‌ها را پرداخت کند.

اين مسئول خاطرنشان کرد: يک هفته از شروع سيستم جديد ثبت‌نام از خبرنگاران حرفه‌اي در سايت سمان گذشته است و خبرنگاران مي‌توانند با مراجعه به سايت وزارت ارشاد شرايط ثبت‌نام در سايت سمان را مطالعه و پيگيري کنند.

وي افزود: بسته حمايتي روشني براي پايگاه‌هاي خبري، نشريات و مطبوعات در آن سايت طراحي شده است که خبرنگاران مي‌توانند به آن مراجعه و آن را مطالعه کنند.

اين مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بخش جديدي به تعداد رسانه‌ها اضافه شده، دنبال اين هستيم که يارانه پايگاه‌هاي خبري را پيگيري کنيم تا بتوانيم به يک نتيجه مطلوب برسيم.

وي گفت: دنبال اين هستيم که بخشي از آگهي‌هاي دولتي به سايت‌هاي خبري داده شود تا از اين طريق بتوانند درآمدي داشته باشند اما در اين زمينه مشکل داريم و بايد افراد را توجيه کنيم.

مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره مطبوعات غرب کشور با حضور مسئولان کشوري و استاني در خرم‌آباد در حال برگزاري است.
*فارس