کد خبر: ۸۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

افشاي همکاري نظامي اسراییل و عربستان در حمله به يمن

  پايگاه خبري ويترين تودي ويژه مسايل نظامي آمريکا فاش کرد: جنگنده 'اف 16 ' سرنگون شده در يمن در هفته گذشته، متعلق به رژيم صهيونيستي بود.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني نبأ به نقل از ويترين تودي، کارشناسان نظامي يمن پس از بررسي قطعات دو جنگنده سرنگون شده در اين کشور، دريافتند که اين نوع از جنگنده ها تا کنون تحويل هيچيک از کشورهاي عرب حتي عربستان نشده و تنها مشتري چنين جنگنده هايي در منطقه، رژيم صهيونيستي است.

اين پايگاه خبري افزود: جنگنده اف 16 ساقط شده در يمن احتمالا يکي از 50 جنگنده اي است که در دوران رياست جمهوري بيل کلينتون تحويل اسراييل شده است . اخيرا نشانه هاي جديدي بر جنگنده هاي اسراييل نقش بسته است و با توجه به قدرت حمله نوتروني تاکتيکي صورت گرفته اخير عليه يکي از پايگاههاي نيروي هوايي يمن در صنعا، به نظر مي رسد جنگ کنوني عليه يمن از نوع صهيونيستي است.

بر پايه همين گزارش، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با رنگ و نماي ارتش عربستان در حريم هوايي يمن ظاهر مي شوند و خلبانان آنها نيز اسراييلي هستند که به خوبي با زبان عربي آشنا هستند و از يگان ويژه 'کاميکاز' در نظر گرفته شده اند.

کارشناسان نظامي معتقدند: باک هاي سوخت اين دو جنگنده سرنگون شده احتمال اسراييلي بودن آنها را افزايش داده، زيرا جنگنده هاي به پرواز درآمده از عربستان نيازي به اين مقدار سوخت ندارند . مقدار گنجايش اين باکها با مسافت 1200 مايلي فلسطين اشغالي با يمن همخواني دارد.

کارشناسان، تجاوز عربستان به يمن و محاصره مردم اين کشور را به اقدام رژيم صهيونيستي در قبال ساکنان غزه، تشبيه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه به جز عمان از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين کشور عربي منطقه به اجرا گذاشته تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنيت شهرهاي يمن را تامين مي کنند، جلوگيري کند.
*ايرنا