کد خبر: ۸۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۸

هزينه‌هاي ميلياردي قابل تشخيص است/ لزوم برخورد با فرار مالياتي

  سخنگوي فراکسيون ورزش با اشاره به هزينه‌هاي ميلياردي برخي باشگاه‌ها اعلام کرد باشگاه‌ها هر چه مي‌خواهند از اموال و منابع خصوصي خود هزينه کنند، اما بايد ماليات بپردازند.

سيدهادي حسيني نماينده مردم قائم شهر، جويبار و سوادکوه، در مورد هزينه‌هاي ميلياردي برخي از باشگاه‌هاي ليگ برتري، ضمن بيان مطلب فوق اظهارکرد: برخي از باشگاه‌هايي که از سهام و بخش خصوصي خود براي حضور در ليگ، هزينه‌هاي ميلياردي و نجومي را صرف جذب بازکنان مي‌کنند، را نمي‌توان محدود کرد زيرا به عنوان بخش خصوصي توان پرداخت چنين مبالغي را دارند.

وي افزود: باشگاه‌هاي دولتي هم مي‌توانند از بخش خصوصي خود چنين مبالغي را هزينه کنند، اما نبايد فراموش کرد مالياتي هم در کار هست و بابت هر ريال هزينه، بايد ماليات آنرا بپردازند. البته اين بدان معنا نيست که هزينه‌هاي ميلياردي و نجومي، بدون حساب و کتاب مالياتي است و به راحتي مي توان چنين ارقامي را در رسانه‌ها مطرح و هزينه کرد.

سخنگوي فراکسيون ورزش در پاسخ به اين پرسش که چگونه مي‌توان جلوي فرار مالياتي همين هزينه هاي ميلياردي برخي باشگاهها در ليگ برتر را گرفت؟ تاکيد کرد: جاي نگراني نيست زيرا تمامي هزينه‌ها و نقل و انتقالات مالي في مابين باشگاه‌ها و بازيکنان و کادرفني به خوبي قابل تشخيص و پيگيري است.

حسيني در خصوص عقد قرادادهاي دو وجهي باشگاه‌ها با بازيکنان نيز تاکيد کرد: قيمت بازيکنان ميلياردي ليگ برتر فوتبال به خوبي مشخص است و هيچ باشگاهي نمي‌تواند با اين بازيکنان قرارداد نجومي و داخلي ببندند، اما مبلغ واقعي قرارداد را از همه پنهان کند. در اين ميان دستگاه‌هاي نظارتي وارد عمل شده و با توجه به اطلاعات کافي، حد متوسط رقم قراردادهاي اين بازيکنان را در نظر گرفته و سپس براي آنان ماليات تعيين مي‌کنند.

وي که با سايت خانه ملت گفتگو مي‌کرد، در پاسخ به اين پرسش که چطور مي‌توان چنين ادعايي را ثابت کرد؟، خاطرنشان کرد: ما اصل را بر شفاف‌سازي و تابعيت از قوانين مالياتي مي‌گذاريم، در غير اينصورت مي‌توان با انجام اقدامات قانوني و نظارتي از اين جزئيات مطلع شد. وقتي هزينه‌ها و گردش مالي يک باشگاه بازبيني شود، به خوبي مي‌توان به نقل و انتقالات في‌مابين باشگاه با بازيکنان واقف شد زيرا بررسي هزينه‌ها به خوبي نشانگر درآمد يک باشگاه است.

سخنگوي فراکسيون ورزش در پايان گفت: به عنوان مثال بازيکني که رقم قراردادش يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون است و ما به خوبي از پيشنهادات ارائه شده به او مطلع هستيم، به هيچ عنوان نمي‌تواند رقم قراردادش را کمتر و غير واقعي اعلام کند. مطمئن باشيد به شدت با فرار مالياتي اين باشگاه‌ها و بازيکنان برخورد و ماليات مذکور با توجه به مستندات و گردش هاي مالي تعيين خواهد شد.
*مهر