کد خبر: ۸۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۰
سازمان ملل:

175ميليون دلار اعتبار برای بازسازي نپال


 مدير برنامه توسعه سازمان ملل با بيان اين که ارزيابي خرابي هاي ناشي از زلزله نپال به زمان بيشتري نياز خواهد داشت، اعلام کرد که براي بازسازي بيش از 500 هزار خانه و ميراث هاي فرهنگي اين کشور که در اثر زلزله هاي اخير ويران شده به 175 ميليون دلار نياز دارد.

مگدي مارتينز سليمان مدير بخش پشتيباني برنامه توسعه سازمان ملل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به رغم ويراني هاي گسترده ناشي از زلزله هاي پي درپي ماه آوريل نپال، به زيرساخت هاي مهم شهري از قبيل فرودگاه اصلي، سدها و شبکه هاي نيرو رساني و ارتباطات اين کشور صدمات زيادي وارد نيامده است.

وي با اشاره به اين که ارزيابي دقيق خرابي هاي ناشي از اين زلزله ها به زمان بيشتري نيازدارد، گفت براساس برآورد هايي انجام شده 500 تا 600 هزار خانه مسکوني در مناطق روستايي اين کشور خسارات سنگيني ديده اند که براي ترميم آن ها دست کم به 175 ميليون دلار نياز خواهد بود.

دفتر هماهنگي کمک هاي انسان دوستانه سازمان ملل اعلام کرده است که پي آمد هاي اين زلزله بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر مردم نپال را به کمک هاي انسان دوستانه نيازمند کرده و بيش از 860 هزار نفر ديگر از آنان به دليل کمبود پناهگاه ها، دسترسي محدودبه جاده ها و فقر شديد مالي به کمک هاي فوري نيازدارند.

بر اساس آمار همين نهاد، زلزله هاي پي درپي نپال دست کم 8 هزار 669 نفر قرباني داشته و از سرنوشت 384 نفر ديگر از ساکنان مناطق زلزله زده هنوز اطلاعي در دست نيست.

صندوق کودکان سازمان ملل نيز در اطلاعيه جداگانه اي اعلام کرده است که بيش از 70 هزار نفر از کودکان اين کشور به دليل کمبود مواد غذايي با سوء تغذيه شديد روبه رو هستند و شرايط 15 هزار نفر از آنان بحراني است.

در همين حال برنامه جهاني غذاي سازمان ملل نيز اعلام کرده است که تا کنون کمک هاي غذايي مورد نياز نزديک به 2 ميليون نفر از آسيب ديدگان اين زلزله را در ميان آن ها توزيع کرده و براي دسترسي به ساکنان مناطق کوهستاني اين کشور برنامه ضربتي ويژه اي را در دست اجرا دارد.

بر همين اساس بيش از 20 هز ار نفر از کارگران محلي و'شرپا' هاي مناطق کوهستاني نپال در توزيع کمک هاي غذايي در ميان آسيب ديدگان اين زلزله با اين نهاد همکاري خواهند داشت.