کد خبر: ۸۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۰

طارمي: 10 دقيقه اول بازي فهميديم زورمان به الهلال نمي‌رسد!

  مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس گفت:‌ همان ۱۰ دقيقه اول بازي مي‌شد فهميد زور ما به الهلال نمي‌رسد.
مهدي طارمي در خصوص باخت پرسپوليس مقابل الهلال عربستان و حذف اين تيم از ليگ قهرمانان آسيا صحبت‌هايي کرد که در زير مي‌خوانيد.
باختيد و همه چيز تمام شد.
متاسفانه بله.پايان تلخي در آسيا داشتيم و از همه هواداران معذرت مي خواهم که نتوانستيم نتيجه دلخواه را کسب کنيم.فصل کابوس واري بود و حالا که تمام شده بايد فکر آينده بود.
بازي را چطور ديدي؟
الهلال بر خلاف النصر و لخويا تک ستاره نداشت. آن دو تيم سه چهار بازيکن شاخص داشتند که خلاقيت اين بازيکنان برايشان گره‌گشا بود اما الهلال واقعا يک تيم بود. با تاکتيک و با برنامه. عجيب هم نيست.اسکلت اين تيم سال‌هاست حفظ شده و بازيکنانش کنار هم بازي مي کنند.بازي رفت هم خوب بودند.همان ده دقيقه اول بازي مي شد فهميد زور ما به الهلال نمي رسد.
چرا؟
در همه نقاط زمين دو بازيکن داشتند.کار تيمي شان حرف نداشت و ارتباط خطوط ما را قطع کرده بودند.
سهم داور و کارشکني عربستاني ها در باخت چقدر بود؟
ما که نبايد خودمان را گول بزنيم. باخته ايم و مي شود هزار جور بهانه آورد اما اصل کار اين است که خودمان خوب نبوديم.اصلا هم خوب نبوديم و نتوانستيم فوتبال خود را به حريف ديکته کنيم.کارشکني ها که هميشه بوده و از آن بي خبر نبوديم. داور هم ممکن است اشتباه کند.مگر در بازي رفت اشتباه نکرد؟من دوست ندارم خودم و هواداران را گول بزنم. ما به بد بودن خودمان باختيم.
چرا پرسپوليس اينقدر فراز و نشيب دارد؟
ببينيد ما در آسيا به لخويا و النصر هم خارج ازخانه با همين نتيجه باخته بوديم. بازي هاي خانگي فرق دارد و هواداران سه بازي رويايي را برايمان رقم زدند.ما در آزادي با آن همه هوادار ،بازي نکرده يک گل از حريف جلو بوديم.قبول هم کنيم تفاوت باشگاه‌هاي ما با برخي باشگاه‌هاي آسيا کم نيست. حريف مي رود ژاوي را مي خرد و بهترين ستاره ها را دارد.همه چيزشان حرفه اي و به وقت است.براي رسيدن به آنها بايد خيلي تلاش کنيم. البته اينکه مقابل الهلال خوب نبوديم هم جزيي از فوتبال است، قصد قياس ندارم و فردا نگويند طارمي پرسپوليس را با برزيل مقايسه کرد فقط در حد مثال مي گويم مثلا برزيل هم مقابل آلمان شب خوبش نبود و آن نتيجه عجيب رقم خورد. بعضي بازي ها خراب مي شود. حالا هر چقدر هم که تلاش کني آن بازي درست نمي شود.
اتفاقا سوال بعدي ما در مورد حرفه اي نبودن تيم هايمان بود.مثلا چرا بايد مدير باشگاه روز بازي تيم را رها کند و تيم ناچار باشد در راهروي طبقات هتل بدود؟
نمي دانم. اين را من نبايد جواب بدهم.
اما همه اعضاي تيم از اين اتفاق دلخور بودند؟
الان پاسخ دادن من به اين سوال نتيجه بازي را عوض مي کند؟من کاري به مسايل مديريتي ندارم.
مهدي طارمي چرا در بازي اينقدر عصبي بود؟
از همان ابتدا حس مي کردم انگار وزن ورزشگاه آزادي روي شانه هايم است.من اصلا خوب نبودم و بابت اين عملکردم از همه همبازيانم و کادر فني و هواداران معذرت مي خواهم.احساس مي کردم بايد براي تيمم کاري کنم و مي ديدم نمي توانم.مثل يک کشتي گير 70 کيلو مقابل يک 120کيلو مستاصل بودم.همين توقعي که خودم از خودم داشتم مرا عصبي کرده بود. اين البته قابل توجيه نيست و دنبال توجيه عملکرد بدم نيستم.شب تلخي بود و نتوانستيم درصدي از توانايي هايمان را نشان دهيم.
اخراج در ثانيه هاي پاياني اين شب تلخ را کامل کرد.
يک مشکلي که وجود داشت و دارد ساعت بازي هاست. من معمولا ساعت 11 شب مي خوابم.تمرينات و بازي هاي ما در ايران هميشه بعد از ظهر است و بدن ها به اين ساعات عادت ندارند.اين هم مي تواند يکي از علت ها باشد ولي در مجموع دنبال بهانه گيري نيستم،دو کارت زرد گرفتم و اخراج شدم.کارت زرد اول را شايد داور مي توانست ندهد، نمي دانم. به هر حال شب خوبي نبود.خطاي من هم در ثانيه هاي پاياني کار اشتباهي بود.به هر حال واقعا ناراحتم.
موقع خروج از زمين هم هواداران الهلال به سمت تو بطري پرتاب مي کردند.
توقع فرش قرمز نداشتم.طبيعي بود که از من استقبال خوبي نشود.
اين فصل کابوس وار تمام شد. حالا برنامه ات چيست؟
دوست دارم فقط بخوابم.دوست دارم به هيچ چيزي فکر نکنم.بايد ديد وضعيت باشگاه چگونه است و من هم تصميم گيري خواهم کرد.
مطالباتت را از باشگاه گرفته اي؟
قرارداد اوليه من 150 ميليون بود که در نيم فصل دو برابر شد و با يکسري آپشن ها به 400 ميليون رسيد.تا حالا حدود 150 ميليون تومان يا کمي کمتر گرفته ام.
اگر باشگاه شرط بگذارد که براي دريافت 250 ميليون باقيمانده باتوجه به اينکه قرارداد سال بعد تو توافقي است، بايد قراردادت را تمديد کني چه تصميمي مي گيري؟
نمي دانم. فعلا که مذاکره نکرده ايم و اصلا تکليف باشگاه مشخص نيست.
پيشنهادات خارجي ات به کجا رسيد؟
در جريان کامل پيشنهاداتم نيستم، اين مسايل را وکيلم پيگيري مي کرد و قرار بود تا پايان بازي ها من فکرم فقط معطوف پرسپوليس و بازي ها باشد.الان فرصتي است تا بنشينيم و آنها را بررسي کنيم. چيزي که من خبر داشتم يک پيشنهاد اروپايي و يک تيم از ترکيه بودند که وکيلم ضمني به من مي گفت رقم آنها خوب نيست.دو سه پيشنهاد عربي هم مي گفت رسيده. اولويت خودم پرسپوليس است تا خدا چه بخواهد.
ممکن است سال بعد در يک کشور عربي بازي کني؟
گفتم که از جزييات پيشنهاداتم بيخبرم و به همين دليل نمي توانم جواب سوال شما را بدهم.مطمئن باشيد تا قبل از نيمه خرداد تصميمم را براي فصل بعد مي گيرم.
به قولت هم عمل کردي ماشين را به محرمي دادي.
به قولم نه، به وظيفه ام عمل کردم. آقا مجتبي حق گردن اين فوتبال زياد دارد.همين که هديه ناقابل من را پذيرفت منت سر من گذاشت.
سوال آخر در مورد تيم ملي. آنجا مي تواني فيکس شوي؟
بودن در تيم ملي يک افتخار است و من براي بودن در اين تيم و رسيدن به اين افتخار بزرگ همه تلاشم را انجام مي دهم.

*فارس