کد خبر: ۸۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۰

حماس: اسرائيل مسئول شليک موشک به سرزمين‌هاي اشغالي است

  سخنگوي حماس تاکيد کرد که رژيم صهيونيستي مسئول شليک موشک از نوار غزه به سرزمين‌هاي اشغالي است.

مشير المصري سخنگوي جنبش حماس در خصوص شليک موشک از نوار غزه به سوي سرزمين‌هاي اشغالي گفت: رژيم صهيونيستي به عنوان يک رژيم اشغالگر و با اين منطق که مقاومت در مقابل آن مشروعيت دارد مسئول شليک موشک از نوار غزه به سوي سرزمين‌هاي اشغالي است.

وي گفت: اين رژيم پيمان آتش بس را نقض کرده و همچنان محاصره نوار غزه را ادامه مي‌دهد، تمام اين مسائل نوار غزه را به سوي انفجار روي مي‌دهد و رژيم صهيونيستي مسئول اين اتفاق است.

مشير المصري تاکيد کرد: ما به پيمان آتش بس پايبند هستيم و هر گونه لغو آتش بس از سوي ما با توافق داخلي صورت خواهد گرفت اما دشمن صهيونيستي بايد بدانت که نقض آتش بس و تنگ تر کردن محاصره نوار غزه و اين مسئله که بازسازي نوار غزه تاکنون آغاز نشده است باعث مي‌شود تا ملت ما اسرائيل را بي پاسخ نگذارد.

سخنگوي جنبش حماس در خصوص شليک اين موشک‌ها توضيح داد: هيچ گروهي مسئوليت شليک موشک به سوي سرزمين‌هاي اشغالي را برعهده نگرفته است، به نظر ما پذيرفتن توافق آتش بس با توافق ملي صورت گرفته و هرگونه خروج از آن نيز بايد با توافق ملي همراه باشد.

وي همچنين در خصوص احتمال از سر گيري جنگ عليه نوار غزه گفت: گمان نمي‌کنيم که جنگي عليه غزه صورت بگيرد و رژيم صهيونيستي نيز پيامدهاي آن را به خوبي درک مي‌کند، اما ما مسئوليت هرگونه نا آرامي را متوجه رژيم صهيونيستي مي‌دانيم و حملات رژيم صهيونيستي آتش‌بس را به صورت آشکاري نقض کرده است و بايد مسئوليت آن را بپذيرد.
*تسنيم