کد خبر: ۸۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۷

همراه با قهرمانان آينده فوتبال آلمان


ورزش سه/ امسال دو تيم شالکه و هوفنهايم فينال جوانان زير 17 سال آلمان را برگزار خواهند کرد.
روز دوشنبه، هوفنهاينم، مدافع عنوان قهرماني، بازي فينال قهرماني جوانان آلمان را در مقابل شالکه برگزار خواهد کرد. فقط نزديکان تيم اسامي بازيکنان دو تيم را مي دانند. در سال هاي گذشته هم هميشه همين طور بوده است و امسال هم استثنا نخواهد بود. شايد در آينده اي نزديک تعدادي از بازيکنان اين فينال هم با کسب قهرماني جام جهاني يا افتخارات ديگر به شهرت برسند.
احتمالا کريستف کرامر هنوز به خوبي به ياد مي آورد، که پيش از اينکه در سال 2014 به همراه تيم ملي آلمان قهرمان جهان شود، در سال 2010 در تمام بازي هاي فصل ليگ جوانان، به عنوان کاپيتان لورکوزن بازي کرد. اگرچه دستش به جام قهرماني نرسيد و تيمش در فينال 1-0 مغلوب هانزا روشتوک شد.
در فينال رقابت هاي جوانان زير 19 سال آلمان در سال 2009 آندره شورله و ماريو گوتزه در مقابل هم قرار گرفتند. ستاره سابق دورتموند در اين بازي موفق به گلزني هم شد و بازي را 1-1 مساوي کرد. اما گل او نتوانست جلوي اولين قهرماني ماينتس را بگيرد. اين دو رقيب اما در فينال جام جهاني 2014 با همکاري هم آلمان را به قهرماني جهان رساندند و در واقع پاس شورله با ضربه گوتزه به تک گل آلمان در فينال تبديل شد.
در فينال 2007 زير 17 سال هم بايرن مونيخ تعدادي از استعدادهاي تيم قهرمان جهان را در ترکيب خود داشت. توماس مولر که گل اول بازي را براي بايرن به ثمر رساند، اما در نهايت تيمش فينال را به لورکوزن واگذار کرد. در تيم بايرن همچنين توني کروس هم عضويت داشت و البته هولگر بدشتوبر هم که جام جهاني را به علت مصدوميت از دست داد مدافع بايرن در اين بازي بود.
در فصل 2005-2006 بايرن و شالکه در فينال با هم ديدار کردند. در اين بازي دو مدافعي که در ريودوژانيرو در کنار هم در تيم ملي بازي کردند در مقابل هم قرار گرفتند. متس هوملز از بايرن در مقابل بنديکت هوودس. اين بازي همچنين يک قهرمان جهان ديگر هم به دنياي فوتبال معرفي کرد. مسوت اوزيل و يارانش 9 سال قبل، در نهايت 2-1 بايرن را در اين فينال شکست دادند و قهرمان جوانان آلمان شدند.
در فينال زير 17 سال 2002 هم تيم بايرن در حالي قهرمان شد که فيليپ لام و باستين شواينشتايگر جوان، نمايشي در حد نام و رتبه بايرن را اجرا کردند. تيمي که علاوه بر اين دو ستاره قهرمان جهان، همچنين پويتر تروخوفسکي، ميشائيل رنسينگ، آندرياس اوتل و کريستين لل حضور داشتند که بعد ها به تيم اصلي بايرن هم راه پيدا کردند.