کد خبر: ۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۹

آشنايي با ۱۰ مقصد گردشگري پرطرفدار بهار امسال در دنيا

زوميت/ اکنون که در آخرين ماه فصل زيباي بهار هستيم، رفته رفته مي‌شود گرماي حضور تابستان را حس کرد. انگار همين ديروز بود که به اين فصل زيبا خوش آمد گفتيم، اما انگار کم کم زمان وداع نزديک مي‌شود. شايد بد نباشد ببينيم بهترين مقاصد گردشگري بهار امسال چه شهرهايي بودند.
بهار با سبزي و طراوت درخشان خود، همه را دعوت به حضور در طبيعت و لذت بردن از مناظر زيبايي مي‌کند که بعضي از آنها تنها مختص همين فصل هستند. عطري در هوا موج مي‌زند که هر عاشق طبيعت و گشت و گذاري را وا مي‌دارد، دل از خانه کنده و قدم به کوچه و خيابان بگذارد. جايي که همه چيز نشان از بهار دارند.

از درختاني که ديگر بار لباس سبز و باشکوه به تن کرده‌اند، از شکوفه‌هايي که بي حرف و گفت، عطر دل انگيز در هوا مي‌پراکنند، از نغمه‌ي پرندگاني که احساس‌شان را در قالب آواهايي شورانگيز بيان مي‌کنند و البته از حال و هواي متغيري که گاه نسيمي مهمانت مي‌کند، گاهي درخشش بي‌امان خورشيد در انتظارت است و گاهي نيز نم نم باراني که يک باره مي‌بارد و همه چيز را طراوت و شادابي دو صد چندان مي‌بخشد.

از اين رو فصل بهار يکي از بهترين اوقات سال براي گشت و گذار است. سالانه ميليون‌ها توريست و گردشگر راهي زيباترين نقاط زمين در اين زمان شده و بهار را در دل طبيعت و يا مناظر زيبا تجربه مي‌کنند. به سراغ مقاصد گردشگري برتر امسال مي‌رويم که بازديد کنندگان بسياري را مجذوب خود نموده‌اند.

10. زمين‌هاي سنگلاخي، يوتا، ايالات متحده
زمين‌هاي سنگلاخي يوتا، در شمار زمين‌هاي خشک، فرسايش يافته و با کم‌ترين پوشش گياهي به شمار مي‌روند. عليرغم دورنماي نسبتاً دلسرد کننده، اين مناطق اغلب حقّه‌هايي مخفي براي شگفت زده کردن بازديدکنندگان در آستين دارند. گيو تال (Gyu Tal)، عکاسي است که از يکي از پديده‌هاي شگفت انگيز اين منطقه تصاويري جالب توجه گرد آورده است. رويدادي که هر دو سال يک‌بار رخ مي‌دهد. تنها در عرض چند روز اين گستره‌ي پهناور با پوششي رنگارنگ از گل‌هاي "Scorpion Weed" و "Bee plant" در برگرفته شده و مناظري بديع پديد مي‌آورد. يک باره زمين خشک به دريايي از رنگ‌هاي بنفش، صورتي و زرد بدل شده و بوي خوشي در هوا مي‌پيچد.
در هر زماني مي‌توان به اين منطقه سفر کرد، اما گر قرار بر مشاهده‌ي اين رويداد شگفت انگيز باشد، فصل بهار بهترين وقت است. هر چند بايد گفت نمي‌توان زماني دقيق براي به شکوفه نشستن اين گياهان متصوّر بود، چرا که اين پديده زمان مشخصي نداشته و بسته به شرايط آب و هوايي و البته رطوبت هوا رخ مي‌دهد.


9. قلّه‌ي هوانگ‌ميسان (Hwangmeasan)، جيه‌اونگ‌سانگ‌نام‌-دو (gyeongsangnum- do)، کره‌ي جنوبي
با ارتفاعي در حدود 1108 متر، اين کوهستان به دو دليل از اقبال عمومي خوبي برخوردار است، يکي قرار گرفتن آاِنسا (Haeinsa) است، معبدي بودايي که در قرن سيزدهم در اين ناحيه بنيان نهاده شده و داراي مجموعه‌اي از نسخ و کتاب‌هاي مقدس بوداييان است، مورد دوم اين گل‌هاي زيبا و خوش نقش و نگارند که از جمله دلايل محبوبيت اين کوهستان به شمار مي‌روند. هر بهار، مزارع اطراف قلّه با پوششي انبوه از گل‌هاي صورتي رنگ آزالياي سلطنتي پوشيده مي‌شود که به گفته بسياري گل‌هايي خوش عطر و بو هستند. اين گل‌ها به ويژه به دليل برگزاري جشنواره‌ي بهاري گل‌هاي آزالياي هوانگ ميسان که از سال 1997 هر ساله برگزار شده است، مورد توجه قرار دارند.
در کنار مناظر زيبا و چشم اندازهاي تماشايي اين منطقه، رويدادهاي فرهنگي متعددي نيز در اين ناحيه برقرار است که از آن جمله مي‌توان به همين جشنواره اشاره کرد که در ماه مي برگزار مي‌شود.

8. دره‌ي کازابلانکا، شيلي
در نيمکره‌ي جنوبي، اوضاح جوّي متفاوت است. اين روزها احتمالاً زمان برداشت محصول فرا رسيده است. دره‌ي کازابلانکا، جاي زيباييست، به ويژه زماني که آب و هوا معتدل و مديترانه‌اي است. انگور، محصول اصلي اين منطقه است و تا چشم کار مي‌کند تاکستان مي‌بيني و تاکستان. فصل بهار زماني مناسب براي سفر به اين دره، اقامت در هتل- بوتيک‌ها و البته صرف شام و نوشيدني‌هاي محلي در رستورانهاي متعدد اين ناحيه است.
از ماه مارس تا جون، بهترين زمان براي سفر به اين منطقه و لذت بردن از چشم اندازهاي باشکوه آن است.

7. تاسماني، استراليا
اين جزيره بيش از هر چيز به مناظر بديع، چشم‌اندازي‌هاي حيات وحش و طبيعت خود مي‌بالد که به عنون ميراثي جهاني شناخته شده‌اند. اگرچه اکنون اين منطقه از جهان فصل پائيز را تجربه مي‌کند، پوششي رنگارنگ، کوهستان‌هاي منطقه را در برگرفته و مناظري تماشايي و مسحور کننده ايجاد کرده است. در کنار آب و هواي دلپذير اين روزها، اين جزيره از ماه مارس تا آوريل، بهشتي رويايي براي ماجراجويان و عاشقان گشت و گذار در ميان مناظر طبيعي به شمار مي‌رود.
بعد از حضور در ساحل، گشتي در طبيعت بکر و دست نخورده، راه پيمايي در ميان کوه‌ها و وقت گذراني در جنگل، شايد بد نباشد به هوبارت (Hobart) سر زد، پايتخت پرجنب و جوش و زنده‌ي اين جزيره که با شب‌هاي شلوغ و امکانات متعدد و مناسب، اوقات خوب و خوشي را براي مسافران فراهم مي‌آورد.

6. مسير آتلانتيک، ايرلند
اين يکي از زيباترين مسيرهاي عبور و مرور در کل اين اقليم است. مسيري که از بخش دونِگال (Donegal) شروع به ناحيه‌ي کُرک (Cork) ختم مي‌شود. اين مسير پرپيچ و خم و شاداب در ميان خط ساحلي غرب کشور مي‌تازد و به پيش مي‌رود. اين مسير در مجموع با 2.400 کيلومتر امتداد، مسير طولاني و شايد خسته کننده باشد، اما مي‌توان آن را به شکل گردشي تفريحي و به صورت مسيرهاي کوتاه طي کرد، در شهرهاي کوچک و بزرگ توقف کرده و از مناظر جاده‌اي لذت برد. ضمن آنکه جشنواره‌هاي متعددي نيز در شهرهايي که سر راه اين مسير قرار گرفته‌اند، برگزار شده که مي‌توانند سفري شاد و پر خاطره را رقم بزنند.
جشنواره‌ي سنت پاتريک در تاريخ 14-17 ماه مارس در کُرک، جشنواره‌ي خوراکي‌هاي گَلوِي (Galway) از دوم تا ششم ماه آوريل و فستيوال صدفکاني‌مارا (Connemara) هم از اول تا سوم ماه مي برگزار شده و در مجموع بهاري پر طراوت و مملو از رويدادهاي فرهنگي جالب توجه را نويد مي‌دهند.

5. تاکستان‌هاي واناکا (Wanaka)، نيوزيلند
شهري زيبا در جزيره‌ي جنوبي نيوزيلند که مهمان گردشگران بي‌شماري از گوشه و کنار جهان است. اين منطقه در فصل زمستان با پيست‌هاي اسکي مناسب و در تابستان با راه پيمايي، ماهيگيري، کوهنوردي و ديگر فعاليت‌هاي مفرّح، اوقاتي خوب و به يادماندني را به رقم مي‌زند. اما در فصل پائيز که از ماه مارس تا جون به طول مي‌انجامد، فصل انگورچيني آغاز شده که اصلي‌ترين فرآورده‌ي اين شهر به شمار مي‌رود. و به همين دليل يکي از معروف‌ترين و در عين حال زيباترين تاکستان‌هاي جهان نيز که به ويژه مورد علاقه‌ي عکاسان است، در همين نقطه واقع شده است. بسياري از گردشگران در اين فصل با ثبت نام در تورهاي گردشگري، اوقات خوشي را در اين منطقه مي‌گذرانند.
جشنواره‌ي انگور چيني گيبسون (Gibston) ، هر ساله در سومين يکشنبه‌ي ماه مارس برگزار مي‌شود. همچنين موعد برگزاري جشنواره‌ي برداشت محصول و فستيوال خوراکي‌ها نيز عيد پاک هر سال است. در عين حال تاکستان‌هاي سرسبز اين منطقه در تمام طول سال به گرمي از بازديدکنندگان استقبال مي‌کنند.

4. آنزابورگو (Anza- Borrego)، کليفرنيا، ايالات متحده
بزرگ‌ترين پارک ايالت کليفرنيا، هر ساله با به گل نشستن گياهان بياباني، خوشامدگويي گرم و غير منتظره‌اي از بازديد کنندگان خود به عمل مي‌آورد. گردشگران معمولاً از راه پيمايي در ميان دره‌ي پالم بورگو (Borrego Pulm)که 5 کيلومتر امتداد دارد، لذت مي‌برند. در اين فصل از سال اين مسير با چشم اندازي از گل‌ها و گياهاني همچون اسطوخودوس، شاه پسند بياباني، بوته‌هاي لطيف و اوکوتيلو (Ocotillo) که گياهي شبيه به کاکتوس است، نمايي کاملاً متفاوت مي‌يابد. همچنين دره‌ي "حفره‌ي جهنمي" (Hellhole) نيز بر خلاف نامش، با پس زمينه‌اي از کاکتوس‌هاي خمره اي شکل، گل‌هاي رنگارنگ لوپين و البته همراهي آبشار زيباي مِيدِن‌هِر(Maidenhair)، جلوه‌اي بهشتي به خود مي‌گيرد.
بيابان اين ناحيه به تنهايي و در تمام فصول سال، جاذبه‌اي توريستي و محبوب است. اينجا تنها توده‌ي شن به چشم نمي‌آيند بلکه سطوح خشن صخره‌هاي کوچک و بزرگ نيز، دورنماي کلي منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند. وجود دره‌ها و مسيرهاي راهپيمايي مناسب و متعدد، ديگر ويژگي اين منطقه است که گشت و گذار در اين پارک را فعاليت تفريحي مناسبي معرفي مي‌کند.

3. پالاوان (Palawan)، فيليپين
پالاوان آيلند، استان و جزاير و ايالتي سرسبز در کشور فيلپين است. اينجا در اصل تقريباً از 1780 جزيره‌ي کوچک و بزرگ تشکيل شده که بزرگ‌ترين آنها يکي از مقاصد گردشگري معروف جهان به شمار مي‌رود. جايي که به دليل جنگل‌هاي انبوه، طبيعت بکر و دست نخورده، کوهستان‌هاي زيبا، سواحل ماسه‌اي سفيدرنگ و البته آب زلال و کريستال گونه‌ي خود، شهرتي بسزا دارد. درشمالي‌ترين بخش پالاوان، اِل نيدو (El Nido) قرار گرفته که به دليل رديفي از صخره‌هاي عمودي تشکيل شده از سنگ‌هاي آهکي مسحور کننده، بسيار معروف و شناخته شده است.
از ماه مارس تا ماه جون، بهترين زمان براي سفر به اين ناحيه است. در اين موقع از سال، هوا دلپذير، آفتابي و گرم است. در ساير اوقات، اين منطقه از رطوبت بالا رنج مي‌برد.

2. والَّتا (Valletta)، مالت
پايتخت مالت در درياي مديترانه، حقيقتاً جواهري واقعي است. جايي که بافت شهري و قديمي آن، جزئي از ميراث تاريخي جهان است. ارتفاعات و فضاي اطراف اين شهر را طبيعتي بي‌نظير و دست نخورده احاطه کرده است. به همين دليل جاي تعجب نيست که چرا هر ساله جمعيتي انبوه، جذب اين منطقه مي‌شوند. اگر چه فصل تابستان اوج شلوغي اين شهر است، اما بهار براي آن دسته که دوست دارند سبکبال و آسوده خاطر در شهر به گشت و گذار بپردازند، فصل ايده‌آل‌تري است. آب و هوا نيز در اين اوقات از سال روي خوش نشان داده و هوا معتدل و دلپذير است.
صنايع دستي و آثار باستاني قالب توجهي از دوره‌هاي تاريخي مختلف حيات بشر، در اين شهر وجود دارند که مي‌توان اطلاعات بيشتري از آنها درموزه‌ها بدست آورد. همچنين باستان شناسان آثار درخشان و تاريخي بي‌شماري را در دل اين شهر يافته‌اند که تاريخچه‌اي غني از ساکنان نواحي مديترانه‌اي را، در اختيار محققان قرار مي‌دهند.

1. جشنواره‌ي ملّي شکوفه‌هاي گيلاس، واشنگتن. دي. سي، ايالات متحده
در سال 1912، از سوي ساکنان توکيو، 3 هزار اصله درخت گيلاس به شهر واشنگتن اهدا شد. هر ساله و در فصل بهار اين درختان زيبا به شکوفه نشسته و تاريخ و فرهنگ غني اين کشور را در بخشي ديگر از جهان، جاودانه به نمايش مي‌گذارند. اما چيزي که بيش از اين زيبايي رويايي جلب توجه مي‌کند، برگزاري نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي متعدد فرهنگي- تفريحي است که به بهترين شکل همبستگي و دوستي دو ملّت را به تصوير مي‌کشند. امسال هنرمنداني از کشور ژاپن در مکان‌هاي عمومي به اجراي آثار هنري و سرگرم کننده پرداخته و زمينه ساز آشنايي بيشتر ساکنان واشنگتن، با فرهنگ مردمان کشور آفتاب تابان شدند.