کد خبر: ۸۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۱

صعود نفت به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا

ایرنا- نماینده شایسته ایران با از پیش روی برداشتن الاهلی عربستان به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا پیوست.

به گزارش ایرنا، آخرین دیدار از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب بین الاهلی عربستان و نفت ایران با قضاوت کیم دونگ جین از کره جنوبی برگزار شد.

این دیدار درحالی آغاز شد که نفت تهران در دیدار رفت به برتری یک بر صفر رسیده بود.

الاهلی که از حضور گسترده هوادارانش سود می برد این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و نماینده ایران روش تدافعی را در دستور کار داشت و در ضدحملات با حرکات غلامررضا رضایی و وحید امیری مهدی شیری به دنبال رسیدن به دروازه میزبان بود.

پس از اینکه بازیکنان الاهلی با خط دفاعی مستحکم نفت روبرو شدند به شوت های از راه دور روی آوردند که در دقیقه 25 ضربه ولید محمد با اختلاف اندکی از بالای دروازه نماینده ایران به بیرون رفت.

در دقیقه 32 نفت تهران صاحب ضربه ایستگاهی شد که ارسال ایمان مبعلی به دهانه دروازه الاهلی به لئوناردو پادوانی رسید که این مدافع پیش تاخته به راحتی نخستین گل نماینده ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 37 حرکت زیبای بازیکنان الاهلی در محوطه جریمه عمر السوما را صاحب توپ کرد تا این مهاجم گل تساوی را به ارمغان بیاورد.

چهار دقیقه پس از آن، عمر السوما مهاجم سوریه ای الاهلی با ضربه سر تماشایی دومین گل میزبان را به ثمر رساند تا در نهایت نیمه نخست با برتری 2 بر یک الاهلی به پایان رسد.

در آغاز نیمه دوم اشتباه پادوانی سبب شد تا حسین مقبوری صاحب توپ شود که ضربه خطرناک این مهاجم جوان از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

در دقیقه 49 ضربه کرنر ایمان مبعلی با ضربه سر وحید امیری همراه شد که با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه الاهلی برخورد کرد.

در دقیقه 60 غلامررضا رضایی در فرصتی ایده آل با دروازه بان الاهلی تک به تک شد که تعلل مهاجم باتجربه نفت تهران به طرز عجیبی فرصت گلزنی را از دست داد.

در دقیقه 71 ضربه سر عمر بلقیس در آستانه ورود به دروازه نفت قرار داشت که ارسلان مطهری در صحنه ای که به نظر می رسید از دست خود استفاده کرده است مانع از گل شدن توپ شد.

در دقیقه 76 الاهلی صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه سنگین عمر السوما به دیرک دروازه برخورد کرد.

یک دقیقه پس از آن، پاس ارسلان مطهری سبب شد تا وحید امیری در فرصت گلزنی قرار بگیرد که ضربه هافبک ملی پوش نفت با واکنش مناسب دروازه بان میزبان مواجه شد.

در ادامه بازیکنان نفت به خوبی توپ و میدان را کنترل کردند اما داور اهل کره جنوبی در نیمه دوم هشت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد تا اضطراب به اردوی نماینده ایران بازگردد.

در نهایت این دیدار با برتری 2 بر یک الاهلی همراه شد اما با توجه به پیروزی یک بر صفر نفت در دیدار رفت، دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند تا نماینده شایسته ایران با قانون گل زده در خانه حریف راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

نفت در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، امین حاج محمدی، سیامک کوروشی(کمال کامیابی نیا)، لئوناردو پادوانی، علیرضا عزتی، مهدی شیری(ارسلان مطهری)، سعید لطفی، وحید حمدی نژاد، ایمان مبعلی، وحید امیری و غلامرضا رضایی(حسین ابراهیمی) به میدان رفت.