کد خبر: ۸۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۴۱

لس انجلس تایمز: پاسخ دندان شکن فرمانده اسطوره ای ایران به وزیر دفاع آمریکا / این قهرمان ملی ایرانیان اصلا دوست ندارد سر زبان ها بیافتد

ایران به علت اظهارات مقامات امریکا درباره عراق، به طور لفظی با این کشوربرخورد کرد.
لس انجلس تایمز نوشت: ایران به علت اظهارات مقامات امریکا درباره عراق به طور لفظی با این کشوربرخورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، به علت پیشروی شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه ،جنگ کلامی میان ایران و امریکا شدید تر شده است.

سردار قاسم سلیمانی مغز متفکر نظامی ایران است، تحقق اهداف اعلام شده رئیس جمهور اوباما برای « تضعیف و درنهایت نابود کردن» داعش را به باد تمسخر گرفت .

سلیمانی در گردهمایی روز یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر کرمان در جنوب شرقی ایران ، خطاب به رئیس جمهور [ اوباما] گفت:" شماهیچ تمایلی برای جنگ با داعش ندارید."

ظاهراً محکوم کردن اوباما از سوی فرمانده اسطوره ای نیروی قدس سپاه پاسداران پاسخ دندان شکنی به اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا بود که روز یکشنبه به سی ان ان گفته بود نیروهای عراقی « مایل نیستند در رمادی برضد داعش بجنگند. هفته پیش، زمانی که جنگجویان داعش شهر راهبردی در غرب عراق راتصرف کردند ، فرمانده ارتش عراق عقب نشینی کرد.

اظهارات سلیمانی شبیه سخنان حیدرعبادی ، نخست وزیرعراق بود که ضمن تحقیر آمیز شمردن گفته های کارتر، از نیروهایش نیز دفاع کرد. لازم به ذکر است که سلیمانی در خطوط مقدم جبهه جنگ عراق دیده شده است .

حملات لفظی نشانه دیگری از واقعیت های ژئوپلتیک آزار دهنده میدان نبرد عراق است ، جایی که واشنگتن و تهران در یک جبهه می جنگند ، و درعین حال هیچ کدام از این دو نمی خواهند به این واقعیت اعتراف کنند.

امریکا و ایران از دولت بغداد حمایت می کنندو هر دو شدیداً در آموزش و تأمین نیروهای عراقی درجنگ برضد داعش دست دارند اما این دو دشمن دیرینه علناً وجود هرگونه همکاری را رد می کنند.

مشخص نیست که آیا یگان های عراقی که از رمادی عقب نشینی کردند، زیر نظر امریکا یا ایران آموزش دیده اند یا خیر. یک قطعه فیلم ویدئویی، نیروهای عراقی را در خودروهای زرهی مقاوم اهدایی امریکا، به هنگام نزدیک شدن شبه نظامیان به شهر « رمادی »نشان می داد.

امریکا در دوران اشغال عراق در سال های 2003 الی 2011، میلیاردها دلار صرف آموزش و وتجهیز ارتش و نیروهای پلیس عراق کرده است . سال گذشته، درپی فرار جمعی نیروهای عراقی به علت حمله جنگجویان داعش به شمال عراق، امریکا برنامه آموزشی جدی نیروهای عراق را ازسر گرفت .

ایران حامی اصلی شبه نظامیان عمدتاً شیعه عراق بوده است. این نیروهای نامنظم کارآمدترین جنگجویان در حملات زمینی برضد گروه داعش - شاخه منشعب از القاعده - محسوب می شوند.

هزاران شبه نظامی شیعه برای شرکت در ضد حمله برنامه ریزی شده به رمادی ، مرکز استان الانبار، هجوم آورده اند .

در روزهای اخیر، شماری از فرماندهان نظامی برجسته ایران درباره «جنگ نیابتی» برنامه ریزی شده¬ای برضد ایران از خاک برخی کشورها ، ازجمله عراق ، هشدار داده اند . عراق 900 مایل مرز مشترک با ایران دارد . فرماندهان قول داده اند اگر نیروهای داعش درخاک عراق پیشروی کنند و به 25 مایلی خاک ایران برسند دست به کار خواهند شد و بر ضد آن ها اقدام خواهند کرد.

سلیمانی در خلال سخنرانی خود گفت :" ایران بیش از هرکشور دیگری برای نبرد در برابر هجوم داعش عملاً تلاش می کند . "

وی در ادامه گفت :" وظیفه انسان دوستانه ما به ما اجازه نمی دهد که شاهد خردشدن ملت تحت ستم باشیم. "

سردار سلیمانی که مدت ها شخصیتی اسرارآمیز داشت و سعی می کرد که خیلی در ملاء عام ظاهر نشود ، با توجه به نقشی که در کمک به شبه نظامیان سنی مذهب در عراق و سوریه ، ایفا کرد به قهرمانی ملی تبدیل شده و در معرض توجه همگان قرارگرفته است .کارهای برجسته و دلاوری های وی از او در شبکه های اجتماعی شخصیتی مطرح ساخته است . د

اما سلیمانی از این که سر زبان ها بیفتد به شدت پرهیز می کند. به تازگی او در نامه سرگشاده ای پیشنهاد یکی از فیلم سازان معروف ایرانی مبنی بر ساخت فیلمی از زندگی اش امتناع کرد.

سلیمانی در این نامه نوشت :" من سربازی پر از ضعف هستم ، اگر لطف خدا نبود، به هیچ یک از این موفقیت ها نایل نمی شدم."