کد خبر: ۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۳

مهار چاقي با گريپ فروت

 برخي مواد غذايي و ميوه‌ها آنقدر مقوي و مفيد هستند که مي‌توان آنها را معجزه طبيعت دانست. اين روزها، چاقي مشکل بسياري از مردم جهان شده و عده‌اي سعي مي‌کنند با هر روشي با آن مقابله کنند و از چنگال اضافه وزن رها شوند.

گريپ‌فروت، يکي از انواع مرکبات است که طبق بررسي‌هاي صورت‌گرفته‌ مي‌تواند باعث لاغري و کاهش اندازه دور کمر در افراد چاق شود. طعم اين ميوه شيرين بوده و به خاطر فوايد زيادش شهره است.

گريپ‌فروت سرشار از ويتامين C و در کنار آن‌ مس، ويتامين A، اسيد پانتوتنيک، فيبر، پتاسيم، بيوتين و ويتامين B1 است. محققان بر اين باورند که اين ميوه خاصيت چربي‌سوزي دارد و سوخت و ساز بدن را بالا مي‌برد، در نتيجه به کاهش وزن کمک مي‌کند. به طور کلي، گريپ فروت به ‌4 روش مانع بالا رفتن وزن و چاقي مي‌شود:

احساس سيري طولاني‌مدت: گريپ‌فروت در فرد احساس سيري ايجاد مي‌کند. در واقع، اين ميوه به دليل فيبر بالايي که دارد، ديرتر باعث ايجاد گرسنگي مي‌شود و احتمال گرايش به مصرف تنقلات و خوراکي‌هاي متفرقه را کاهش مي‌دهد. يک واحد گريپ‌فروت تنها 53 کالري و 2 گرم فيبر دارد. محققان معتقدند خوردن نصف يک گريپ‌فروت قبل از هر وعده غذايي به کاهش وزن افرادي که از اضافه وزن رنج مي‌برند، کمک مي‌کند. اين روش بويژه صبح‌ها مؤثر است.

جايگزيني کم کالري: گريپ‌فروت را در شکل‌هاي مختلف مي‌توان مصرف کرد. به عنوان مثال‌ بهتر است ميوه‌ خشک شده آن را جايگزين ميوه تازه در سالاد کنيد.

تثبيت قند خون: اين ميوه معجون مناسبي است براي مبتلايان به ديابت. به عبارتي، گريپ‌فروت حاوي ترکيباتي است که ميزان انسولين خون را کاهش مي‌دهد. سطح پايين انسولين به اين معناست که بدن مي‌تواند با مصرف غذا به جاي ذخيره چربي، اقدام به استفاده بهينه از انرژي توليد شده کند.

کنترل اشتها: مطالعات حاکي از آن است که حتي بوي گريپ‌فروت مي‌تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان در بررسي‌هاي خود دريافتند که بو کردن روغن اين ميوه روي آنزيم‌هاي کبدي تأثير مي‌گذارد. اين آنزيم‌ها ولع خوردن را کم مي‌کند، اشتهاي فرد را کاهش مي‌دهد و در نتيجه روند کاهش وزن را تسريع‌ مي‌بخشد.