کد خبر: ۸۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

توليد «فورد» در ترکيه متوقف شد

  واحد فورد موتور در ترکيه فعاليت يکي از کارخانه‌هايش را پس از برانگيخته شدن مجدد اعتراضات کارگري متوقف کرد.

فورد اتوسان اعلام کرد توليد کارخانه اينونو را پس از اينکه تعدادي از کارکنان اعتصاب کننده حاضر به ترک کارخانه نشدند، به عنوان يک اقدام احتياطي متوقف کرده است.

فورد در اين کارخانه کاميون سنگين کارگو را توليد مي‌کند.

توليد جوينت ونچرهاي رنو و فيات در شهر بورساي ترکيه هم به دليل اعتصاب کارگران معترض به عدم افزايش حقوق و بهبود شرايط کار مختل شده است. اين اعتصاب به شماري از قطعه سازان حاضر در اين منطقه که قطب صنعت خودروي ترکيه به شمار مي‌رود، گسترش يافته است.

اختلافات کارگري پس از اينکه اتحاديه "ترک متال" ماه گذشته با شرکت قطعه سازي بوش فرن براي افزايش 60 درصدي حقوق کارکنانش به توافق رسيد اما توافق مشابه را براي کارکنان کارخانه‌هاي ديگري که نماينده آنها بود انجام نداد، درگرفت.

فيکري ايشيک، وزير صنايع ترکيه خواستار ازسرگيري فوري توليد شده و اظهار کرده است خواسته‌هاي کارکنان مي‌تواند همزمان با ادامه توليد مورد بحث قرار گيرد.

در اين بين ديلي صباح ترکيه گزارش داد اعتصاب در کارخانه اوياک رنو که بازوي ترک خودروساز فرانسوي رنو است، پس از پايان مذاکرات شش ساعته، وارد يازدهمين روز شد.

رنو هشدار داده است اگر در فعاليتهاي جوينت ونچر ترک خود بي‌ثباتي ببيند، ممکن است سرمايه گذاري در ترکيه را مورد تجديدنظر قرار دهد.

طبق آمارهاي رسمي، اوياک رنو که سرمايه گذاري مشترک ميان خودروساز فرانسوي رنو و صندوق بازنشستگي ارتش ترکيه (Oyak) است، سال گذشته حدود 318 هزار خودرو توليد کرد و در بيش از 43 درصد از کل بازار سهم داشت.

*ايسنا