کد خبر: ۸۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۵

افخم: ايران مبارزه با افراط گرايي و تروريسم را بسيار ضروري مي‌داند

  سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: ايران مبارزه با افراط گرايي و تروريسم و بازگرداندن صلح و آرامش و فرونشاندن بحران‌هاي تحميلي را بسيار مهم و ضروري مي داند و همکاري جمعي و نقش رسانه ها در اين مسير با اهميت و تاثيرگذار است.

ماکسيم منچف رئيس خبرگزاري رسمي بلغارستان«بتا» که به جمهوري اسلامي ايران سفر کرده است، با مرضيه افخم سخنگو و رئيس مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه کشورمان ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،‌ مرضيه افخم در اين ديدار با اشاره به ظرفيت هاي خوب موجود در دو کشور ايران و بلغارستان، از تقويت و گسترش همکاريهاي رسانه اي و تبادل اطلاعات و اخبار بين دو کشور استقبال کرد.

وي تماس و همکاري ميان رسانه هاي دو کشور را مکمل ديگر همکاري‌ها در حوزه هاي مختلف برشمرد و تبادل اخبار و گزارش‌هاي معتبر و مستند را براي استحکام و پايداري روابط مهم خواند.

افخم با اشاره به تحولات چند وجهي و بغرنج خاورميانه ، سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران بعنوان کشوري مهم ، تاثيرگذار و باثبات در منطقه را مبتني بر صلح؛ دوستي و همکاري بر پايه هاي تعامل سازنده توصيف کرد.

وي گفت: ايران مبارزه با افراط گرايي و تروريسم و بازگرداندن صلح و آرامش و فرونشاندن بحران‌هاي تحميلي را بسيار مهم و ضروري مي داند و همکاري جمعي و نقش رسانه ها در اين مسير با اهميت و تاثيرگذار است.

افخم با اشاره به موقعيت ايران در خاورميانه ، آسياي مرکزي و قفقاز و همچنين نقش بلغارستان در بالکان و اتحاديه اروپا، تقويت و گسترش مناسبات دو کشور را مورد تاکيد قرار داد و تحرک دو کشور و تماس ها طي دو سال گذشته را رو به افزايش خواند .

وي رفت و آمد و مبادله هيات‌هاي رسانه‌اي بين دو کشور را ضامن شناخت بيشتر از ظرفيت ها و توانمندي‌هاي يکديگر توصيف کرد و افزود: اراده دولت ايران بر تقويت همکاري و تعامل ، گفت‌وگو و مفاهمه استوار است.

ماکسيم منچف رئيس خبرگزاري بلغارستان نيز سفر خود به ايران و ديدارها و گفتگوهاي انجام شده را بسيار مفيد و ارزشمند توصيف کرد.

وي ضمن توضيح در خصوص فعاليت خبرگزاري بلغارستان و حوزه هاي فعال و شاخه هاي خبري آن در مناطق مختلف اهميت و نقش روزافزون رسانه ها در موضوعات مهم بين المللي و منطقه اي را غير قابل چشم پوشي خواند و گفت: تقويت روابط دو کشور در حوزه رسانه اي و خبري چشم انداز خوب و روشني دارد.

وي نقش تبليغات رسانه ها در تداوم و يا خاتمه بحران هاي منطقه اي و بين المللي در اروپا (بحران اوکراين) و خاورميانه (بحران هاي سوريه، يمن و عراق ) را با اهميت ارزيابي کرد و ابراز اميدواري کرد که ديدار وي از تهران و سفر متقابل مقامات ايراني در حوزه رسانه اي به صوفيا دوره خوبي را براي اين همکاريهاي حرفه اي پديد آورد.
*ايسنا