کد خبر: ۸۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴۶

دبیرکل جبهه پایداری: خیلی بی ادب هستید که به دلواپسان فحش می دهید / تیم ظریف مدام عقب نشینی می کند و آنها مدام پیش می آیند

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با بیان این که تیم مذاکره کننده مدام در حال عقب نشینی و طرف مقابل مدام در حال پیشروی است، گفت: توافقنامه ژنو به مراتب بهتر از بیانیه لوزان بود و آنچه که در لوزان نوشته شد به مراتب بهتر از چیزی است که اخیرا در مجلس گفته شد؛ انتهای این عقب نشینی کجاست و تا کجا باید این کار ادامه پیدا کند؟!
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با بیان این که تیم مذاکره کننده مدام در حال عقب نشینی و طرف مقابل مدام در حال پیشروی است، گفت: توافقنامه ژنو به مراتب بهتر از بیانیه لوزان بود و آنچه که در لوزان نوشته شد به مراتب بهتر از چیزی است که اخیرا در مجلس گفته شد؛ انتهای این عقب نشینی کجاست و تا کجا باید این کار ادامه پیدا کند؟!

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی چهارشنبه شب در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون قم، با بیان این که مذاکرات هسته ای به شکلی پیش می رود که جای دلواپسی هست، اظهار داشت: متأسفانه برخی در مقابل دلواپسان را فحش دادند و توهین کردند، این کاری زشت و بی ادبی است.


وی با بیان این که اگر این نگرانی به یک مطالبه عمومی در مردم تبدیل شود نتیجه خواهد داد، گفت: مردم باید از تیم مذاکره کنند بخواهند که آنها را در جریان روند مذاکرات قرار دهند؛ چگونه است که آمریکایی ها مردم خود را محرم می دانند و همه چیز را به آنها می گویند و ما از گفته های آنها تازه متوجه می شویم که چه خبر است؛ چرا نمی گویید که چکار دارید می کنید؟!


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به محاسن این دست از مطالبات، ابراز داشت: این مسأله می تواند اهرم فشاری برای مسؤولان باشد تا در مذاکرات از موضع قدرت وارد شوند و بگویند که ما باید به مردم خود باید جواب دهیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی نیز می تواند با طرح های 2 فوریتی خود در این مسأله بسیار مهم ورود پیدا کند، گفت: دفاع از دستاورد هسته ای در کل به نفع نظام است؛ ممکن است برخی از دولتی ها خوششان نیاید و تصور کنند که این برخورد با آنها است.

 

دفاع از دستاوردهای هسته ای برخورد با دولتی ها نیست
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خطاب به دولتی ها، افزود: این برخورد با شما نیست بلکه دفاع از منافع ملت است همان چیزی که شما درباره اش قسم خورده اید؛ حضور پیدا کردن در این عرصه و مطرح کردن این مسأله کار بجایی است.


وی با اشاره به این که چندی پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر کسی نقدی به روند مذاکرات دارد مطرح کند، گفت: بر همین اساس جلسات نقدی در دانشگاه های مختلف به پا شد؛ بحث و درگیری های علمی خوبی صورت گرفت، این کارها حتما مسؤولان را از اشتباه و خطا بیشتر مصون می دارد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظام برای همه مردم است، کسی صاحب نظام نیست که بگوید من هرکاری بخواهم می کنم؛ دولت ها هم امانت دار هستند، امروز این دولت است و فردا دولت دیگری روی کار می آید.

 

نباید در مذاکرات نقد را بدهیم و دنبال نسیه باشیم
وی با اشاره به آیه« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» گفت: نباید هرچه ما می دهیم نقد باشد در مقابل چند دستاورد نسیه ای داشته باشیم؛ قرآن می فرماید شما باید نیرو و توان خود را آماده کنید به نحوی دشمن شما باید از شما بترسد، این گونه که شما همه چیز را روی میز قرار می دهید و داشته های خود را رو می کنید، این دستور قرآنی عملی نمی شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها می گویند حتی مراکز نظامی و هرجا که ما حدس زدیم، احتمال دادیم که باید بازرسی شود باید بیاییم آنجا را ببینیم؛ مگر شما کیستید؟! شما با چه کسی در دنیا این گونه تعامل کردید که ما دومی باشیم، هیچ کجا چنین چیزی نبوده است.


حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که توافقنامه ژنو به مراتب بهتر از بیانیه لوزان بود، گفت: آنچه در لوزان نوشته شد نیز به مراتب بهتر از چیزی است که در مجلس گفته شد؛ یعنی ما مدام عقب نشینی می کنیم و آنها مدام پیش می آیند؛ انتهای این عقب نشینی کجاست و تا کجا باید این کار ادامه پیدا کند؟!

 

آمریکا از قدرت و اقتدار ایران در خاورمیانه وحشت دارد
وی ابراز امیدوای کرد که هیچ خطری نظام را تهدید نکند و افزود: البته شاخ و شانه کشیدن دشمنان کم نیست؛ یکی از اعضای کنگره آمریکا در محافل خودشان گفته بود ما تصمیم گرفته بودیم که خاورمیانه را صاحب شویم اما الان می بینیم که در پایتخت سوریه، عراق، لبنان، یمن و هرجا که می رویم حاکمیت با ایران است؛ آنها از این مسأله وحشت دارند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: این دعواهایی که در خاورمیانه به راه انداخته اند باور کنید اگر بتوانند با ایران هم بی شک چنین برخوردی می کنند؛ اگر یقین کنند که وعده هایی که شما می دهید پشتوانه ندارد و از شما نترسند یک شبه همه چیز را از بین می برند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون همه کشورهای دور و اطراف ما مشکل دارند اما ما در امنیت کامل به سر می بریم و احساس اقتدار می کنیم؛ ما دوست داریم این اقتدار حفظ شود و بلکه عراق، فلسطین مظلوم نیز این گونه باشد و در همه جا مسلمانان در آرامش به سر ببرند؛ باید برای این مسأله خوب فکر کرد و سستی نکنیم مبادا ما خواب مان ببرد که با خواب رفتن ما دشمن نمی خوابد.

 

تقوای جمعی در مجلس حاکم شده است
وی با اشاره دیدار روز گذشته نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: به این مناسبت من پیش از جلسه سخنان سال گذشته رهبر انقلاب را بررسی می کردم؛ ایشان در آن جلسه فرموده بودند به دنبال تقوای جمعی باشید؛ مجلس را به این سمت بکشید که تقوای جمعی در آن حاکم باشد؛ باید حد نصابی از تقوا باشد که کل جامعه در این عرصه رشد کند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: یکی از دوستان ما که در مجلس ششم نیز حضور داشت به بنده گفت در آن زمان وقتی امام جماعت جلو می ایستاد 15 نفر بیشتر پشت سرش نبودند اما اکنون برای نماز جماعت خواندن در نمازخانه مجلس جا نیست و در چند نوبت اقامه نماز می شود؛ از این که تقوای جمعی در مجلس حاکم شده است خدا را شکر می کنم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقوای جمعی در جامعه، گفت: وقتی کسی که وارد بازار اسلامی می شود باید اسلام را ببیند، چرا با وجود برخی کارهای خلاف خودمان را به راحتی می بخشیم؟ گریه امام عصر(عج) از این کارهای ما در می آید.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: ای کاش دیگران چوب این کارها را به خود فرد می زدند، اما دیگران با مشاهده این کارها طعنه به ائمه اطهار(ع) و انقلاب می زنند؛ باید در رفتار و گفتار و کردارمان دقت کنیم؛ هر کاری را نکنید و هر چیزی را نگوییم.

 

تا پای جان از رهبر انقلاب حمایت می کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، گفت: پیش از ایشان یکی از دوستان صحبت کرد و این حدیث خواند که اگر دنبال رهبر الهی نباشید منتظر باشید روزی را که با لگد دشمن به خفت بیفتید؛ الحمدلله فضا این گونه نیست و ما چشم مان به بیانات رهبر انقلاب است.


حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: قول دهیم به رهبر معظم انقلاب که تا سر جان از آن بزرگوار حمایت کنیم؛ ما که حسرت می خوریم که رکاب امام حسین(ع) باشیم، راهش این است که امروز از فرزندشان پشتیبانی کنیم.


وی در پایان با اشاره یکی از سخنان حضرت آیت الله بهجت، گفت: خدا رحمت کند ایشان را که می فرمود در نزدیکی ظهور امتحانات سخت می شود؛ خودمان را تربیت کنیم برای دوران امام عصر(عج) باید خیلی مراقبت داشته باشیم.