کد خبر: ۸۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶

حملات جديد سعودي به يمن 96 کشته بر جاي گذاشت

  وزارت بهداشت يمن آمار جديد شهداي حملات جنگنده هاي سعودي به چندين استان يمن طي بيست و چهار ساعت گذشته را 96 نفر اعلام کرد.

درحمله جنگنده هاي سعودي به جبل النهدين و اردوگاه نيروهاي ويژه امنيتي و نيز مناطق مسکوني و ديگر مراکز درماني و تجاري در پايتخت يمن ، 40 نفر شهيد و 248 نفر مجروح شدند.
دراين حال، يک منبع امنيتي يمني از شهادت 39 و زخمي شدن 18 نفر در حمله به منطقه المزرق در استان " حِجه " در شمال غرب يمن خبر داد.

منبع ياد شده افزود که جنگنده هاي سعودي، هفت بار اردوگاه عبس در استان حجه را هدف حملات خود قرار دادند.

اين منبع همچنين از شهادت يازده نفر از جمله عده اي زن و کودک و زخمي شدن تعدادي ديگر در حمله به منازل و يک پمپ بنزين در کنار يک مسجد و بازار در منطقه الراهده در استان تعز در مرکز يمن خبر داد.

اين منبع امنيتي اعلام کرد که در حمله به قبرستان العمودي در شهر ذمار در مرکز يمن نيز، يک نفر شهيد و چهار نفر مجروح شدند.

همچنين پنج نفر از شهروندان يمني در حملات جنگنده هاي سعودي به دانشکده پزشکي در استان الحديده در غرب يمن شهيد شدند و اين دانشکده بر اثر حمله به طور کامل تخريب شد.

درهمين حال، جنگنده هاي سعودي محله الحجله در منطقه رازح در استان صعده در شمال يمن را هدف حملات خود قرار دادند که در نتيجه چهار شهروند يمني زخمي شدند و استان لحج در جنوب يمن نيز هدف چندين حمله قرار گرفت که براثر آن چندين باب منزل مسکوني يمني ها تخريب شد.

وزارت بهداشت يمن پيشتر از افزايش شمار قربانيان تجاوز به منطقه السبعين در صنعاء پايتخت يمن به 54 نفر و افزايش شمار زخمي ها به بيش از 320 نفر خبر داده بود.

با توجه به تداوم حملات جنگنده هاي سعودي، شمار تلفات اين حملات رو به افزايش است و شمار زيادي از مردم بيگناه يمن از جمله زنان و کودکان قرباني تجاوز وحشيانه آل سعود مي شوند.
*العالم